امام جمعه بهاباد:

حاج قاسم سردمدار انسجام محور مقاومت بود/شهید سلیمانی، مرد میدان انقلاب انفسی و آفاقی بود

حجت الاسلام بشکانی با بیان اینکه شهید سلیمانی، مرد میدان انقلاب انفسی و آفاقی بود گفت: حاج قاسم درسایه اطاعت از، ولی فقیه رشد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۳۷
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد با گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه شهید سلیمانی، مرد میدان انقلاب انفسی و آفاقی بود گفت: حاج قاسم درسایه اطاعت از، ولی فقیه رشد کرد.
حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نمازجمعه این هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی وترک محرمات وگناهان با بیان اینکه مقاومتی که با هدایت سردار سلیمانی از لبنان تا سوریه، عراق، فلسطین و یمن شکل گرفت توطئه دشمن را برای تغییر جغرافیا و مرز کشور‌های اسلامی و مستقل منطقه ناکام گذاشت و همین مسئله موجب شده تا دشمنان اسلام و در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال خلع سلاح این محور باشند اظهارداشت: سردار سلیمانی شاخص و الگو در نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی خود مکتبی نداشت و در حقیقت شاگرد و دست پرورده مکتب امامین انقلاب اسلامی ایران بود افزود: مکتب حاج قاسم که مطرح می‌شود نیاز به تبیین دارد، زیرا که حاج قاسم خود مکتبی برای خود نداشت و هیچ موقع نیز به دنبال این موضوع نبود.
امام جمعه بهاباد با گرامی داشت دومین سالگردشهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی وبابیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت تراز اول در کشور، محور مقاومت و عالم بود و به عنوان یک الگو برای نظام اسلامی و برای تشیع به شمار می‌رفت گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سردمدار انسجام محور مقاومت بود.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با تاکید براینکه شهید سلیمانی، مرد میدان انقلاب انفسی و آفاقی بود گفت: حاج قاسم درسایه اطاعت از، ولی فقیه رشد کرد.
وی ادامه داد: اگر سردار سلیمانی قصد داشت مکتبی برای خود ایجاد کند ادامه راه گروه‌های سیاسی را می‌رفت، اما وی بار‌ها اعلام کرده بود که سرباز انقلاب و، ولی فقیه است و همیشه سعی داشت ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری را تبیین کند و هیچ موقع قصد پررنگ کردن نقش خود را نداشت و به همین علت باید مکتب امامین انقلاب معرفی و شناسانده شود، زیرا که شهید سلیمانی برای خود مکتبی نداشت.
بشکانی با ذکر سخنان شهید سلیمانی تصریح کرد: اگر سردار شهید سلیمانی به مرتبه‌ای رسیده است که باعث شده مانند گوهری بدرخشد به علت پیروی از مکتب امامین انقلاب اسلامی بوده است به مانند حضرت ابوالفضل (ع) که ابوالفضل ع شد در سایه همراهی و اطاعت امام حسین (ع) بود که به این جایگاه رفیع دست یافت ومانند مالک اشتر اگر مالک مالک اشتر شد زیرادرسایه مکتب حضرت امیرالمومنین پرورش یافت تا به این مرحله رسید.
خطیب جمعه بهاباد به بیان ویژگی‌های شخصیت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: اخلاص یکی از ویژگی‌های بارزسردارسلیمانی بود.
امام جمعه بهاباد همچنین حماسه بزرگ نهم دی را گرامی داشت و به ابعاد فتنه ۸۸ پرداخت وگفت: ملت ایران در حماسه نهم دیماه ۱۳۸۸ با شور انقلابی به خیابان‌ها ریخته و ضمن حمایت از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، خط بطلانی بر همه دسیسه‌های دشمنان اسلام و عوامل آن‌ها از جمله فتنه گران کشیدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی با ۱۳ دی سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که مظهر بصیرت و ولایتمداری است، گره خورده و باید این ایام را گرامی بداریم گفت: باید حماسه ۹ دی و علت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ایادی صهیونیسم و آمریکای جنایتکار را برای جوانان و نوجوانان تبیین کند و در این راستا تبلیغات لازم در شبکه‌ها و فضای مجازی انجام شود.
وی با بیان اینکه آشوبگران فتنه سال ۸۸ اصل نظام را نشانه گرفته بودند، گفت: حادثه ۹ دی ماه در حقیقت واکنش عمومی مردم نسبت به چالش‌های خیابانی و یک پاسخ " نه" به زیاده خواهی دشمنان و سربازان پیاده نظام آمریکا و اسرائیل بود.
حجت الاسلام بشکانی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید بیان داشت: حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند
امام جمعه بهاباد ادامه داد: در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و حماسه ۹ دی یادآور بصیرت دینی ملت بزرگ ایران است که هرگز از خاطره تاریخی مردم پاک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما از زمان پیروزی انقلاب و حتی در همین زمان که سال ۱۴۰۰ هست فتنه و توطئه‌ای خطرناک‌تر و پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ نداشتیم گفت: خالق و پیروز حماسه ۹ دی مردم ایران هستند وحماسه ۹ دی پیروزی بر جریان پیچیده استعمار و آمریکا بود
وی درادامه سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی راگرامی داشت و افزود: رحلت آیت‌الله محمّدتقی مصباح‌یزدی، هرگز حادثۀ عادی و کوچکی نبود؛ او یکی از قلّه‌های معرفتیِ اسلامِ معاصر و انقلاب اسلامی بود که در طول دهه‌های گذشته، اغلب، نقش‌های تعیین‌کننده‌ای را برعهده داشته و حضورش در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلفِ فکری و سیاسی، اثرگذار و ماندگار بوده است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی، «دشمن» را می‌دید و وضع فکری و سیاسی را همچون صحنۀ «نبرد»، تصویر می‌کرداظهارداشت: طریق «عافیت‌طلبی» و «راحت گزینی» را در پیش نگرفته بود؛ به «تهاجم فرهنگی» باور داشت و می‌دانست که دشمن، اگر از در بیرون رانده شود، دیگرنمیتواندواردشود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد خاطرنشان کرد: استاد مصباح اندیشمندی فراتر از مرز‌های ملی و جغرافیایی بودند و بر این باور بودند که هر کجا در هر گوشه‌ای از جهان امکان حضور برای بازگویی اندیشۀ اسلام ناب و آشناسازی مردم با باور‌ها و ارزش‌های اسلامی حتی به‌صورت گفتگو و پرسش و پاسخ وجود داشت باید اقدامات مناسب و مساعد را برای حضور و مشارکت و اظهار نظر به‌عمل آورد.
وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی مظلوم‌ترین مردم عصر ما بود گفت: ایشان به امامین انقلاب ارادت خاصی داشتند و همین امر انگیزه او را برای خدمت به اسلام و حضور موثر در مجامع علمی دو چندان می‌کرد.

ارسال نظرات