محمدرضا مردانی تاکید کرد:

لزوم به‌کارگیری نیروهای انقلابی، متخصص، متعهد و دلداده به نظام برای انجام کار جهادی مسئله محور

محمدرضا مردانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان بر لزوم اغتنام فرصت توسط دولت حاضر و بکارگیریِ گسترده‌ی نیروهای انقلابی بخصوص اساتید و متخصصین متعهد و دلداده به نظام، در همه‌ی ارکان اجرائی کشور و استفاده از ایده‌ها و نظرات ایشان در تصمیم سازی‌ها برای ایجاد فضایِ اجراییِ با نشاط متشکل از نیروهای هم پیمان و هم آرمان برای "کار جهادی مسئله محور" تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۰۳۹۷۹
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، محمدرضا مردانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان سخن می‌گفت ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی، بیان کرد: مقام معظم رهبری(حفظه الله) می‌فرمایند «یکی از خصوصیاتی که در حادثه‌ی ۹ دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک می‌کند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: ماهی که خون بر شمشیر پیروز است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه سخنان خود افزود: نهم دیماه به تعبیر زیبای مقام عظمای ولایت از ایام الله انقلاب است. روزی که مردمِ متقیّد و انقلابیِ ایران دو روز پس از هتک حرمت عزای حسینی در عاشورای سال 88 توسطِ عده ای عُمالِ خودفروخته، به تأسی از امام شهید خود قیام کردند و حاصلِ طراحی های چند ساله ی اسرائیل و آمریکا و مزدوران داخلی آنها را نقش بر آب کردند. روزی که قطعاً تا همیشه بر تارکِ تاریخِ کشورمان خواهد درخشید. همانگونه که مقام معظم رهبری (حفظه الله) فرمودند« فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه می‌شود». پس بر ماست که در فرصت‌های اینچنینی، در وُسع وقت و حوصله‌ی جمع به تببین تاریخ و تحلیل خط و خطوط و صف آرایی‌های دشمن بپردازیم.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: سیرِ تطوّرات شیعه مشحون از پایمردیِ مردان و زنانی است که در بزنگاه‌های تاریخی حق را به درستی از باطل تمییز دادند و غبار فتنه از عمق دید و بصیرت آنها نَکاست. از صدر اسلام یکی از حربه‌هایِ همیشگیِ معاندینِ تفکّرِ ناب و مستحکم اسلامی که دستشان از أدله و احتجاج تهی بود، تمسک به خلط و جعل و تحریف بوده و هست تا آنجا که خداوند در قرآن کریم (آیه 42 سوره بقره) فتنه گران و تحریف کنندگان را مستقیماً مورد عتاب خود قرار می دهد و خطاب به آنها می فرماید« وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (و حق را به باطل مپوشانید و حقیقت را پنهان نسازید و حال آنکه به حقّانیّت آن واقفید) » گرداب فتنه برای آنان که پیشاپیش قلب خود را از هر ریبه خالص نکرده باشند و دل به دریایِ دلدادگیِ حق و اولیاء حق نزده باشند آنچنان عمیق و پیچیده است که می تواند اسلاف مجاهدی چون طلحه و زبیر را از غایتِ عزت به حضیض ذلت بکشد. در عصر ما نیز از زمان استقرار نظام شکوهمند جمهوری اسلامی و پس از آنکه معاندینِ اسلام و نظام از غلبه‌ی تئوریک بر بنیان‌هایِ مستدّل فکریِ جمهوری اسلامی ناامید شدند، سلسه‌ای از فتنه‌ها را در مقاطع مختلف و به فراخورِ استعداد خود و مختصات زمان، در سطوح مختلف علیه نظام مقدّس جمهوری اسلامی برنامه ریزی و اجراء کردند. مداقّه در انحاء، ملزومات و اهداف این فتنه‌ها نشان دهنده‌ی الگوهایی مشابه در طرح ریزی و اجرای همه‌ی این فتنه‌هاست، بی شک بررسیِ این الگوها و ترسیمِ یک تحلیل جامع و مانع در کشاکشِ جنگ نرم و نبرد شناختی نظام جمهوری اسلامی با معاندینِ خود می تواند به مثابه نقشه‌ی میدان مین، میهن اسلامی‌مان را در عبورِ ایمن از معابّر و کمین گاه‌های پیشِ رو رهنمون باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی جریانات فتنه انگیزِ اوائل انقلاب من جمله فتنه‌هایی چون غائله‌ی کردستان، غائله‌ی ترکمن صحرا، شکل گیریِ جریانات چپِ مارکسیستیِ مسلح مثل گروهک فرقان و گروهک منافقین و همچنین جریانات منسوخی مثل انجمن حجتیه به تبیینِ موجزِ جریانات فتنه انگیزِ دو دهه‌ی گذشته ی انقلاب من جمله سال‌های اخیر پرداخته و اظهار امیدواری کرد تدبّر در این حوزه بتواند ما را به ملزومات شناختی برای رصد، پیش بینی و پیشگیری از هجمه‌های نرم و فتنه‌های دشمن حساس و مجهّز کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، بزرگترین جریان‌های فعال در ایجاد و سمت و سو دهی به فتنه‌هایِ ریز و درشت در 20 سال گذشته‌ی تاریخ جمهوری اسلامی ایران  را ، 3 جریان دانست و عنوان کرد:جریان اول؛ جریان سیاسی شبه دینی است. این جریان که نسخه‌ی جدید و البته متشتت از همان جریان یکپارچه‌ی چپ اوائل انقلاب است، ریشه در جدائیِ طیفی تحت عنوان روحانیون مبارز از قرارگاه فکریِ روحانیت مبارز دارد. این طیف که گاه به اشتباه جریان اصلاح طلبی نیز خوانده می شود (در حالیکه تفکر اصلاح طلبی خود بخشی قشری از جریانات شبه دینی در ایران است) با خلط در فلسفه‌ی حجاب، حدود و ثغورِ آزادی، حکومت سیاسی، ولایت فقیه و.... به تخطئه ارکانِ ایدئولوژِیک نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازد.

مردانی جریان دوم را جریان انحرافی معرفی کرده و افزود: این جریان اگر چه فاقد بنیاد و مانیفستِ سیاسی است اما در مقاطعی توانست ضمن نفوذ به برخی از مراجع تصمیم سازی، بر محبوبیتِ برخی از شخصیت‌های دولتی موج سواری کند و تلاش کند تا فلسفه‌ی وجودی برخی از ارکان نظام سیاسی جمهوری اسلامی من جمله شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان و... مورد هجمه قرار دهد.

وی آخرین جریان مشکوک و فتنه ساز در کشور را "جریان وادادگی" یا "جریان خرابکاریِ مدیریتی" دانست و بیان کرد: این جریان به زعم بنده می‌کوشد تا با حمله به اراده و عزم تودّه‌ی مردم بالاخّص نخبگان علمی، فکری و مدیریتیِ کشور (من جمله به واسطه‌ی تصدی و تسلط بر جایگاه‌های تصمیم‌ساز) سدِّ فعالیت‌های گره‌گشا و حرکات جهادی در حوزه‌های علمی، اجرایی و اقتصادی کشور شود تا سیستم مدیریتیِ کشور را عملاً از حیّز انتفاع ساقط کنداین جریان برای سال‌ها در بالاترین سطوح اجرائی کوشید تا با ایجاد انسداد عامدانه در بسیاری از مجاریِ اقتصادی و اجرائی کشور، ضمن افزایش نارضایتیِ عمومی وانمود کند که بهبودِ معیشت و مشیّت مردمِ کشور تنها در گرو گشایش‌هایی از آنسوی مرزهاست. ایجاد تنش‌های ِ خودساخته‌ای چون اِعمالِ ناگهانی افزایش قیمت‌ها (بخصوص در مورد بنزین، تخم مرغ، لاستیک، خودرو و...)، رانت‌های عظیم و بی‌نظمیِ عمدیِ ارزی، جدل‌های رسانه‌ای با سایر قوا در کنارِ مسکوت ساختنِ بسیاری از پروژه‌های ملی مانند ساخت مسکن ارزان قیمت، توقف توسعه‌ی صنایع مادر مثل صنعت برق و در عین حال موکول کردنِ حلِ همه‌ی این امور به سازش با کشورهایی که دستشان هنوز از خون شهدایِ ما رنگین است، نشان از طراحیِ وسیع برای همه‌ی شئون مدیریتی کشور داشته و دارد. چه بسا مدیران و صاحب منصبانی که در التزام به گفتمان ِ نانوشته‌ی "رخوت و سازش" ناخواسته پازلی را تکمیل کرده باشند که در اندیشکده های غربی طراحی شده باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: قطعاً بدلِ این طراحی ِ دشمنان نظام، اغتنام فرصت توسط دولت حاضر و بکارگیریِ گسترده‌ی نیروهای انقلابی بخصوص اساتید و متخصصین متعهد و دلداده به نظام، در همه‌ی ارکان اجرائی کشور است، تا ضمن استفاده از ایده‌ها و نظرات ایشان در تصمیم سازی‌ها، فضایِ اجراییِ با نشاطی متشکل از نیروهای هم پیمان و هم آرمان برای "کار جهادی مسئله محور" شکل بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

 
ارسال نظرات