مدیرعامل سازمان بهشت زهرا:

بهره‌برداری از آرامستان‌های جدید پایتخت تا ۳ سال آینده / کشف حجاب برای بانوان روی سنگ قبرها ممنوع است/ قیمت مقبره خانوادگی با گنجایش ۵۰قبر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است

کد خبر: ۹۴۰۴۰۱۳
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با بیان اینکه امیدواریم آرامستان‌ها درشرق و غرب پایتخت تا ۳سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: بهشت زهرابرای ۳تا ۵سال آینده ظرفیت دارد. همچنین به دنبال این هستیم از آرامستان‌های بقاع متبرکه با کمک اوقاف استفاده و از ظرفیت این بقاع برای تدفین مؤمنین تهران بهره ببریم.

به گزارش خبرنگارما، سعید غضنفری با تاکید براین که دنبال این هستیم که آلام خانواده های متوفی را در حوزه های مختلف خدماتی کم کنیم گفت: یکی از این اقدامات کم کردن بخشی از هزینه های خدمات به خانواده متوفی است. نمونه آن پارکینگ ورودی عروجیان است که در اختیار پیمانکار بود.

مدیر عامل بهشت زهرا ادامه داد: خانواده ها در شرایط بد روحی وارد سازمان می شوند و باید بار روانی آنها توسط مباشرین کم شود. این مباشرین نیاز به آموزش دارند و یک بازه زمانی سه ماهه را برای آموزش آنها درنظر گرفته ایم.

وی بیان کرد: در بهشت زهرا یک طبقه قبر به صورت رایگان است و دو طبقه دیگر آن نهایتا هر یک ۵میلیون تومان است. برای قطعاتی که تراکم زیاد است برای هر قبر ۷میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته مصوب شورای شهر است.

غضنفری با بیان این که بهشت زهرا حتما محل آرامش خانواده های متوفی خواهد بود، یادآور شد: تصمیمی برای توسعه آرامستان های ارامنه نداریم.

وی با تاکید بر این که عکس کشف حجاب برای بانوان برروی سنگ ها ممنوع است، تصریح کرد: درحال برنامه ریزی هستیم که سازمان را از قفل ترافیکی خارج کنیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: اولین پارکینگی که برای کم کردن بار ترافیکی آماده کردیم قطعه ۵۰بود و تا آخر سال ۳۰هزار متر از فضا زیر بار تامین پارکینگ خواهد رفت.درباره خودروهای حمل پیکر هم اگر خانواده ها درخواست داشته باشند به صورت اختصاصی خودرو اعزام می شود اما به صورت‌ معمول خودروها همزمان چهار متوفی را انتقال می دهند.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا بیان کرد: محور گلزار شهدا قطب فرهنگی سازمان خواهد بود که مدیریتی را از هر معاونت به صورت مستقل به آن تزریق کردیم. ضمن این که سازمان در همه بخش ها نیاز به دگرگونی اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی یادآور شد: بخش زیادی از فضای سبز سازمان‌ نیاز به ترمیم دارد. مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز نیاز جدی ما ست و به زودی رقم می خورد.

غضنفری در پاسخ سئوال خبرنگار ما در باره معضل تکدی گری در بهشت زهرا، با تاکید بر این که تقویت یگان انضباطی را در صدر برنامه ها قرار دادیم و به دنبال راه قانونی برای تقویت آن هستیم، بیان کرد: افرادی را که روی قبرها تکدیگری می کنند شناسایی کردیم و با تقویت یگان حفاظت از اقدامات آنها جلوگیری می کنیم.

وی با اشاره به این که با توجه به شیوع سویه جدید، این سازمان آمادگی و ظرفیت پذیرش روزی ۴۵۰تا۵۰۰متوفی را دارد، اظهار امیدوارکرد شهروندان با رعایت پروتکل ها دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: قیمت مقبره خانوادگی که حدود۳۰قبر در آن جا می شود حدود ۷۵۰میلیون تومان و مقبره هایی با گنجایش ۵۰قبر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است.

 

ارسال نظرات