خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران، گفت: باید بگویم در عرصه مقاومت، شخصیتی که معادلات آمریکا را در منطقه مدام به هم می‌ریخت، شهید سلیمانی بود.
کد خبر: ۹۴۰۵۱۸۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص نقش حاج قاسم در پیشروی محور مقاومت، گفت: مرحوم سردار سپهبد شهید سلیمانی شخصیتی ذوابعاد هستند، نباید ایشان را تنها به‌عنوان یک چهره‌ی نظامی دید، به‌نظر می‌رسد که او در عرصه میدانی و نظامی بسیار برجسته بود، ولی در حقیقت او در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه دفاع از حرم یک دیپلمات برجسته بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم در عرصه ی دیپلماسی بسیار موفق بود، ادامه داد: باید بگویم در عرصه مقاومت، شخصیتی که معادلات آمریکا را در منطقه مدام به هم می‌ریخت، شهید سلیمانی بود. حضور او تنها محدود به عراق و سوریه نمی‌شد، بلکه حضور او در جبهه مقاومت و در سراسر جهان اسلام بود.اینکه می‌گویم سراسر جهان اسلام، به معنای دخالت مستقیم حاج قاسم نیست، به معنای فکر، اندیشه و به معنای چهره راهبردی مقاومت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  شهید سلیمانی یک شخصیت راهبردی در عرصه مقاومت، در عراق، سوریه، یمن و... بود و همه جا فکر و اندیشه‌ی او کارساز و راهبردی بود. این یک بُعد شخصیت حاج قاسم سلیمانی است. ابعاد دیگر شخصیت وی خوشبختانه در طول این دو سال، فراوان گفته شده، ولی بازهم شایسته تأکید است.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: تجلیل و تکریم مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی در طول این دو سال، تکریم عادی نیست، بلکه یک تکریم هدفمند است. در حقیقت احیای مکتبی است که شهید سلیمانی آن را احیا کرد. مقام معظم رهبری فرمودند: "اگر بخواهیم این مکتب را در دو کلمه خلاصه کنیم، باید بگوییم مکتب صدق و اخلاص" و همین راه را باید در پیش گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شهید سلیمانی را به‌عنوان یک فرد نباید دید. راه، خط و مسیری که او رفت، باید پی گرفت و راز و رمز تجلیل فوق‌العاده مقام معظم رهبری از حاج قاسم، همین است.

خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال نظرات