همرزم و مشاور سردار سلیمانی عنوان کرد

مکتب سردار سلیمانی راهگشای نسل‌های‌ آینده

زنجان- همرزم و مشاور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب سردار سلیمانی همان رفتار، کردار و گفتار این شهید است که باید در آنها تامل کنیم و اطمینان داریم که این مکتب برای نسل‌های آینده راهگشا خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۰۵۳۹۱
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سردار ‌احمد کریم‌پور در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در جمع شماری از دانش آموزان مدرسه نمونه بسیج زنجان، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی افزود: ۲۲۲ مورد از خصوصیات حاج قاسم را در مصاحبه ای عنوان، اما تاکید کرده ام که فقط ۱۷۲ مورد را منتشر کنند چرا که سردار سلیمانی عاشق این بود که در بین ۷۲ تن یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا و یا در جمع ۷۲ تن از یاران شهید بهشتی باشد.

 

مکتب سردار سلیمانی راهگشای نسل‌های‌ آینده

همرزم سردار سلیمانی، نداشتن کینه را یکی از خصلت‌های بارز سردار سلیمانی عنوان کرد و یادآورشد: او حتی نسبت به مخالفان خود هم کینه نداشت و با وجود اختلاف نظر با برخی از مسئولان خود شخصا به محل کار آنها رفته و با آنها صمیمانه گفت و گو می کرد.

 

سردار کریم‌پور، شجاعت سردار را بی‌بدیل عنوان کرد و اظهار داشت: جایی که یکی از ارتشبدهای سوریه بر دکمه اورکت او بوسه می‌زند و می‌گوید ما اندازه دکمه کت شما هم شجاعت نداریم، حاکی از شجاعت بی‌بدیل او است.

 

وی دلیل این حرکت ارتشبد سوری را، شجاعت سردار سلیمانی در ‌کشف اطلاعات زرهی و شناسایی ابعاد مختلف مربوط به یکی از گروه‌های مخالف سوری که در شرف حمله بودند عنوان کرد و گفت: این، اقدامی بود که خود سوری‌ها از انجام آن عاجز بودند.

 

مشاور سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: در شهادت حاج قاسم سلیمانی ۳۰۰ میلیون نفر به شکل‌های مختلف اعم از شرکت در مراسم، پوشیدن لباس سیاه و گریه بر شهادت او، شرکت کردند که نشان دهنده جایگاه این شهید در میان مسلمانان جهان است.

 

 وی تصریح کرد: سردار سلیمانی نقل می کرد که "من در طی ۸ سال دفاع مقدس که در جبهه بودم، هیچوقت گزارش گناهی دریافت نکردم چون جبهه جنگ قطعه‌ای از بهشت است و در بهشت خدا نمی شود گناه کرد".

 

سردار کریم‌پور با اشاره به شخصیت والای سردار دلها افزود: مقام معظم رهبری وقتی که از سردار صحبت می کنند، از او به عنوان یک انسان موفق در یک رشته یا حوزه خاصی یاد نمی کنند، بلکه او را به عنوان یک مکتب معرفی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم موفقیتی حاصل کنیم با کمی دقت به گفته ها و وصیت‌نامه سردار سلیمانی و فرمایشات رهبری و علما در خصوص سردار توجه کنیم قطعا می توانیم به اهداف تعالی خود و موفقیت برسیم.

 

همرزم و مشاور سردار سلیمانی از همه مردم خواست مکتب حاج قاسم را با دقت بخوانند و به آن عمل کنند ‌که قطعا در ابعاد مختلف زندگی آنها کارساز خواهد بود.

 

سردار کریم‌پور در ادامه با اشاره به مسئولیتی که رهبر معظم انقلاب به افسران جوان جنگ نرم واگذار کرده اند گفت: به فرمایش رهبری وقتی که شما اندوخته دین، علم و دارایی‌های خود را در ابعاد مختلف برای تربیت نسل فردا در اختیار آنها می‌گذارید، یقین بدانید که دشمنان می خواهند میوه تربیت شده مکتب شما را از چنگ شما در آورند.

 

وی بیان اینکه به فرمایش رهبری لازمه تربیت دو اصل مهم اخلاص و مکتب صحیح است، گفت: شما همه آن جایگاه ارزنده ای که امروز حاج قاسم به آن رسیده است را نمی‌بینید بلکه آنچه که می بینید فقط بخشی از آن جایگاه است که درقالب دوربین‌های صدا و سیما و توصیفات خبرنگاران بدون مرز است.

 

سردار کریم‌پور خاطرنشان کرد: دهها برابر از جایگاه سردار که می‌بینید و می‌شنوید، در خارج از این چارچوب است.

 

مشاور سردار سلیمانی، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب پایه آنچه را که حاج قاسم را به این درجه از مقام رساند اخلاص می داند افزود: شما مربیان و معلمان، اگر در کار تعلیم و تربیت خود، اخلاص را مد نظر قرار دهید خداوند کمک شایانی به شما می کند.

 

سردار کریم‌پور گفت: شما اگر خود را مکلف بدانید که برحسب وظیفه ای که اسلام در حوزه ولایت، امامت و کتاب بر عهده گذاشته است به نسل جوان منتقل کنید، خداوند هم به کار شما ارزش می‌دهد و قطعا ‌کارتان نتیجه مطلوب خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم نسلی که تربیت می کنیم نسلی باشد که پای اخلاص بایستد، باید دقت کنیم که خودِ تعلیم دهندگان اخلاص داشته باشند، در غیر این صورت، فردا اگر داده های خود را که پای تربیت آنها گذاشته‌اند از آنها، به عنوان مدیران بخش های مختلف اجرایی و سایر حوزه‌ها طلب کنید نتیجه لازم را نمی گیرید و ضرر می کنید.

 

مشاور سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه اگر شما این اخلاص را مد نظر قرار دهید می بینید که خداوند کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارید و آنچه را که ضرورت تعالی شماست، به شما می دهد، افزود: دقت کنید که اگر شما اخلاص را پایه کار خود قرار دهید قطعاً بدانید که این حرکت بی تاثیر نخواهد بود.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر وقت و انرژی گذاشتن برای بصیرت گفت: آنهایی که امام حسین یا حضرت علی و دیگر امامان را شهید کردند اهل نماز بودند و چنان سجده های طولانی داشتند که پیشانی آنها پینه می بست و با تیغ آن پینه را بر می داشتند.

 

همرزم سردار سلیمانی تصریح کرد: آنها دین داشتند اما تحلیل نداشتند چون انسان با نداشتن بصیرت قطعاً به بیراهه می رود.

 

وی با بیان اینکه آنچه که نسل جوان را رشد می‌دهد و به آگاهی واقعی می رساند، داشتن بصیرت است افزود: بصیرت می تواند چراغ راه حرکت صحیح و عامل امید افزایی باشد پس اگر اخلاص و مسئله صبر را مد نظر قرار دهیم به آنچه که باید، می رسیم.

 

ارسال نظرات