خبرهای داغ:
همدان-هنرمندان همدانی در برنامه عصر شعر و خاطره «حبیب حرم» شاعرانه‌های خود را تقدیم مرد میدان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کردند.
کد خبر: ۹۴۰۵۵۵۶
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، هنرمندان همدانی در برنامه عصر شعر و خاطره «حبیب حرم» شاعرانه‌های خود را تقدیم مرد میدان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کردند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان و از همرزمان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این برنامه گفت: با سردار سلیمانی درباره کتاب‌های ادبیات پایداری حمید حسام و رشادت‌های حاج حسین همدانی و شهید علی خوش لفظ بار‌ها گفتگو کردیم و وی از نقش استان همدان در تاریخ انقلاب اسلامی یاد می‌کردند.

سردار مهدی فرجی به مقام عالی حاج قاسم سلیمانی در بین نظامیان عراقی اشاره کرد و گفت: منش و برخورد حاج قاسم در عین فروتنی به شیوه‌ای بود که تمام رده‌های نظامی و غیر نظامی، وی را به عنوان رهبر  و فرمانده خود قبول داشتند و به وی ادای احترام می‌کردند.

*امروز در صحنه جنگ روایت‌ها باید بیدار باشیم و ایفای نقش کنیم

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز در این برنامه به فرمایش بی‌سابقه ۵ سال گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ما راه امام (ره) را گم یا فراموش کنیم، ملت ایران سیلی خواهد خورد، اشاره کرد و گفت: با شهادت حاج قاسم این سیلی سخت را حس کردیم، اما از آنجایی که تنبیه خداوند تبارک و تعالی هم جنبه رحمت دارد این سیلی تبدیل به بیداری ملی ما شد و جلوه آن را در تشییع بی‌نظیر و با شکوه ملت دیدیم.

محمدمهدی سموات با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) که «هر کس در میدان نبرد بخوابد با لگد دشمن بیدار خواهد شد»، افزود: ما یک بار تا سحر ۱۳دی ماه  ۹۸ ظاهراً و باطناً خواب بودیم و با سیلی دشمن از خواب پریدیم، ولی امروز در صحنه جنگ روایت‌ها، دیگر نباید بخوابیم، باید بیدار باشیم و ایفای نقش کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر تحریف از بین برود تحریم‌ها هم از بین می‌روند؛ بنابراین جبهه حاضر بسیار مهمتر و حیاتی‌تر از آن جبهه‌ای است که مسئولین اجرایی در آن فعالیت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان همدان خطاب به شاعران انقلابی حاضر در برنامه گفت: به شما عزیزان هم تبریک می‌گویم که در جنگ روایت حوادث ۱۳دی ۹۸ به بعد، بیدار و حاضر بوده‌اید  و با شعر‌های ارزشی خود اجازه نمی‌دهید تا  دشمن روایت خودش را به افکار عمومی بقبولاند.

در این برنامه که با مشارکت بسیج هنرمندان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری استان همدان برگزار شد، فاطمه حجه فروش، شهلا تهذیبی، محمدسینا برنده، سارا کرمی، آذین عینعلی، مهدی طراوتی، مریم برزگر، رضا شاهی و رضا رضایی سروده‌های خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی خواندند.

همچنین رونمایی از کتاب شعر «رسم سرخ» به قلم «رضا شاهی» و روایت خاطره از سوی سردار مهدی فرجی از همرزمان سردار حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های عصر شعر و خاطره «حبیب حرم» بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات