خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

اجرای طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور در روستای تاریخی ورکانه

همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی در روستای تاریخی ورکانه شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۵۸۲۵
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی در روستای تاریخی ورکانه از توابع شهرستان همدان با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح طبق تفاهم نامه منعقد شده بین دو نهاد به مدت یک سال اجرا می‌شود، عنوان کرد: محورهای این طرح اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های امدادی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با تاکید بر اینکه از دیگر محورهای این طرح آموزش و ترویج توان افزایی اعضای کاروان نیکوکاری و مدیریت حل تعارضات اجتماعی در حوزه منابع طبیعی است، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه است.

وی افزود: نوبت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از طریق تسهیل‌گری، توسعه مسئولیت‌پذیری و فعالیت‌های داوطلبانه در میان جوامع محلی، کنترل و مهار عوامل تخریب منابع طبیعی از دیگر اهداف طرح است.

مطلبی مدت اجرای این طرح را یک سال عنوان کرد و ادامه داد: این طرح همزمان با روز کاهش اثرات حوادث و بلایای طبیعی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جوانان داوطلب روستا، جمعیت هلال‌احمر و اداره منابع طبیعی در اجرای این طرح مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: علت انتخاب این روستا فرسایش خاک و گسترش رسوبات به سمت سداکباتان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات