استاندار مازندران:

۱۸ دی سال ۵۷ ساری پیشران حرکت‌های انقلابی در کشور بود

ساری-استاندار مازندران قیام تاریخی مردم استان بویژه مردم ساری در ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ را به عنوان پیشران حرکت‌های نهایی و قیام سراسری ملت ایران دانست.
کد خبر: ۹۴۰۶۱۵۰
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سید محمود حسینی پور، با صدور پیامی، قیام تاریخی مردم استان بویژه مردم ساری در ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ به عنوان پیشران حرکت‌های نهایی و قیام سراسری ملت ایران دانست.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ

من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهما) می‌باشند. امام خمینی (ره)

در آستانه‌ی قیام تاریخی مردم استان بویژه مردم ساری در ۱۸ دی ماه ۱۳۵۷ هستیم که پیشران حرکت‌های نهایی و قیام سراسری ملت و حتی پیشتر از ۱۹ دی قم عزیز بوده است که در لبیک به ندای امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) تا پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ تداوم داشته است.

بی شک تاریخ، مردمی‌تر از انقلاب اسلامی به خود ندیده است؛ مردمانی بزرگ که وارثان این انقلاب عظیم اند و در طی ۴۳ سال همواره با بصیرت و معرفت وفادارانه، امامین انقلاب را لبیک عملی گفته و نجیبانه با صبر انقلابی پای عهد خویش ماندند.

در بازخوانی حوادث انقلاب اسلامی و طی طریق کردن این مسیر نورانی و یادآوری ایام الله دهه فجر به تعبیر قران نشانه‌های امید آفرین برای انسان‌های صبور و شکور است. وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ
دی ماه امسال در دهه‌ی بصیرت در آستانه‌ی چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های آغازین چله‌ی جدید انقلاب، مردم عزیز و بصیر ایران اسلامی بویژه ولایتمداران دیار علویان با حضور عاشقانه و خالصانه خود در سردترین روز‌های سال، وفای به عهد را به بهترین شکل تفسیر کردند و ضمن بیعت با آرمان‌های بلند معمار و معیار انقلاب، امام راحل (ره)، با امام خامنه ایِ عزیز تجدید پیمان کردند. شکر این نعمت مزید لطف خداوند است. «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» یعنی رابطه مستقیم میانه شکر و ازدیاد نعمت وجود دارد.

این مردم انقلابی و بصیر، با حضور حماسی در سالگرد ۹ دی و روز میثاق با ولایت، تکریم و تشییع جانانه از شهدای افلاکی خوشنام گمنام و تعظیم حماسی و شایسته و ماندگار از سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ره و تعزیت و اقامه‌ی عزای حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علی‌ها)، جلوه‌های چشم نواز و بی بدیل محبت و عشق و بزرگواری و گرمای خود را به رخ زمستان کشیدند.

یکی از موضوعات مهم مندرج در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب که منشور جامع هدایت امت است، معنویت و اخلاق است که در دی ماه امسال فضای عطرآگین معنوی نوید بخش عصری باشکوه در عرصه‌ی معرفت و تحقق جامعه‌ی اسلامی و آنگاه به فضل الهی تمدن نوین اسلامی با ظهور حضرت حجت (ارواحنا فداه) خواهد بود.

اینجانب بر خود وظیفه می‌دانم بعد از شکر به درگاه باری تعالی، ضمن گرامی داشت شهدای این واقعه عظیم؛ بابت این ملت قدرشناس از محضر مردم حماسه ساز استان مازندران صمیمانه تشکر کنم.

در خلق حماسه‌هایی از این دست نقش علما و نخبگان و اصحاب رسانه نقشی اساسی است. از نماینده‌ی معزز، ولی فقیه، ائمه محترم جمعه و علما، سپاه کربلا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیمای مرکز استان، اصحاب رسانه و بویژه هیات‌های مذهبی و جوانان پر شور و ولایی استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

فضای معنوی استان مازندران انگیزه‌ی مضاعف به مدیران می‌دهد و صد البته مسئولیت آن‌ها را سخت و رسالت آنان را سنگین‌تر می‌کند. امید است انرژی معنوی آزاد شده، در خدمت کار و تلاش شبانه روزی همه‌ی خدمت گذاران قرار گیرد. بصیرت فاطمی، مکتب کار و تلاش و جهاد حاج قاسم و اخلاص شهدای گمنام به عنوان درخشان‌ترین درس‌های دهه بصیرت امسال باید در رگ و خون مدیران در خدمت بی منت به مردم نجیب و شریف استان مازندران جاری گردد. از خداوند متعال عزت و سعادت مردم عزیزم دیار علویان را خواهانم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار