خبرهای داغ:
قالیباف:

پیگیری مطالبات خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی ضروری است

رئیس مجلس ضمن تسلیت سالروز درگذشت مسافران هواپیمای اوکراینی گفت: پیگیری مطالبات به حق خانواده‌های این شهدا و شفاف‌سازی جزئیات رسیدگی به پرونده برای اولیای دم ضروری است.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۲۶
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس یکشنبه (19 دی ماه)‌ ضمن گرامیداشت سالروز قیام مردم قم در 19 دی ماه سال 56، گفت: قیام مردم قم در سال 56 حرکتی هوشمندانه و به هنگام بود که در مقطعی سرنوشت‌ساز از انقلاب اسلامی با هوشمندی و درایت مردم قم شکل گرفت و نقش مؤثری در وقوع انقلاب اسلامی ایفا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی چند روز گذشته حضور پرشور و حماسی مردم عزیز و قدرشناس ایران در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی در شهرها و روستاهای سراسر کشور برگ زرین دیگری بر افتخارات این ملت افزود.

وی افزود: ارج نهادن مردم ایران و مجاهدت‌های قهرمانانی همچون شهید سلیمانی و شهید کاظمی و بزرگداشت ایثار و فداکاری همه شهیدانی که امنیت و افتخار را به کشور عزیزمان هدیه کرده‌اند نشان از روحیه عزت ملی و یکی از برجسته‌ترین صفات ملت ایران است که تا امروز نقش بی‌بدیلی در زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی ایفا کرده است. وجود چنین مردمی عزیز و نجیب وظیفه ما مسؤولان را در پاسخگویی به دغدغه‌ها و مشکلات این ملت بیشتر می‌کند

قالیباف خاطرنشان کرد: همچنین فرارسیدن سالروز شهادت جمعی از فرزندان برومند ایران‌زمین در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به تمامی ملت شریف ایران به خصوص به خانواده‌های داغدار آن عزیزان تسلیت می‌گویم و مراتب همدردی عمیق خود و سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را با خانواده‌های محترم آن عزیزان اعلام می‌دارم. تمام ایران یکپارچه سوگوار این مصیبت دلخراش و جانکاه است.

رئیس مجلس اظهار داشت: پیگیری مطالبات به حق این خانواده‌ها و شفاف‌سازی جزئیات رسیدگی به پرونده برای اولیاء دم و حصول اطمینان از بسته شدن راه تکرار حوادثی چنین تلخ و جانکاه ضروری و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار