فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امکانات سپاه برای بازسازی، ترمیم، مرمت خانه‌های سیل زدگان بسیج می‌شود و این نیرو تا رفع کامل خسارت های سیل در کنار مردم سیل زده خواهد ایستاد و تا بهبود شرایط و رفع مشکلات ناشی از سیل، این مناطق را ترک نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۴۶
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان سردارسرلشکر حسین سلامی  در بررسی وضعیت مناطق سیل زده میناب،کنارک و چابهار با بیان اینکه سپاه همراه و همیار مردم است، افزود:‌ این احتمال وجود دارد که با بارش‌های احتمالی در آینده مردم دوباره دچار مشکلاتی بشوند.

وی ادامه داد: شب‌ها سرد است، قرارگاه های تشکیل شده سپاه با فراهم نمودن وسایل گرمایشی مانند بخاری کمک کنند تا مردم اذیت نشوند و شرایط رو به بهبودی و آرامش برود.

فرمانده کل سپاه  اضافه کرد: در عین حال بایستی شرایط را برای یک زندگی دائمی خوب فراهم کرد و درحال حاضر به فضل الهی امدادرسانی جریان دارد و همه دستگاه‌ها بسیج شده‌اند و وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.

فرمانده کل سپاه گفت:‌ نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد(ع)، قرارگاه خاتم النبیاء(ص)، گروه‌های جهادی، ارتش و سایر نهادها در حال خدمت‌رسانی هستند و إن‌شاءالله دولت به سرعت اعتبارهایی را که باید برای بازسازی، بهسازی و ساخت خانه‌های جدید، تخصیص دهد تخصیص داده و دستگاه‌های مختلف که ذی‌نفع هم فعالیت و مشارکت داشته باشند.

سردار سلامی ابراز کرد:‌  سپاه پاسداران همه امکانات خود را برای مشارکت در ساختن خانه‌های جدید یا ترمیم و مرمت خانه‌های آسیب دیده و تجهیز خانه‌هایی که اسباب و اثاثیه آنها دچار آسیب شده، بسیج می کند.

فرمانده کل سپاه ابراز داشت: مردم عزیز اصلأ نگران نباشند ما تا آخر کنار این مردم نجیب می ایستیم و اینجا را ترک نمی‌کنیم تا شرایط به مانند قبل و و بهتر از آن شود و این مهم نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: دستور داده شده مهندسی نیرو اقدام‌های لازم برای را بهسازی و تعمیر برخی منازل که در سیل اخیر دچار آسیب دیدگی شدند از همین امروز با سرعت آغاز کند.

دریادار علیرضا تنگسیری بیان کرد: تجهیزات و ماشین آلات سنگین مهندسی به سرعت به منطقه می آیند و اقدام‌های را لازم برای کمک رسانی به مردم انجام خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز یکشنبه (۱۹ دی ماه) به صورت سرزده از وضعیت مناطق سیل زده میناب،کنارک و چابهار واقع در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان چگونگی کمک ، امداد رسانی و آخرین وضعیت خسارت های سیل زدگان قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از نیروی دریایی سپاه ، بسیج و گروه های جهادی بر تداوم مردم یاری و کمک رسانی تا عادی شدن کامل اوضاع و نیز آمادگی برای وضعیت های احتمالی آتی در این مناطق تاکید کرد.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد و طبق برآورد اولیه استاندار هرمزگان سیلاب ۱۹هزار میلیارد ریال به استان خسارت زد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

ارسال نظرات