خبرهای داغ:
حقایق پور در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآ‌ن‌کریم ویژه ایثارگران با بیان اینکه شهدا به خوبی قرآن‌کریم را درک کرده و به آموزه‌های آن عمل کردند، گفت: آنها بهترین سرمایه خود را که جان‌شان بود در راه اسلام فدا کردند و سعادتمند شدند.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۸۰
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآ‌ن‌کریم ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: مرحله استانی سی‌وسومین مسابقات سراسری قرآن کریم ایثارگران استان قزوین در رشته‌های حفظ جزء‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ و قرائت تحقیق قرآن‌کریم برگزار شد.

 

وی افزود: این مسابقات در ۴ گروه از فرزندان ایثارگر ۱۸ سال به بالا (در دو گروه ذکور و اناث)، فرزندان ایثارگر ۱۳ تا ۱۸ سال (دوره متوسطه اول و دوم در دو گروه ذکور و اناث)، همسران (شاهد، جانبازان و آزادگان) مونث و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) مذکر برپا شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: در هر یک از گروه‌های یاد شده، ۳ نفر برگزیده شدند و ایثارگرانی که حائز رتبه نخست شدند به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 

حقایق‌پور گفت: افزایش انس و الفت جامعه ایثارگران با قرآن کریم، شناسایی استعداد‌های قرآنی، ایجاد زمینه برای یادگیری تلاوت، فهم، تفکر و تدبر در قرآن‌کریم، ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌کریم و تعالیم ائمه معصومین (ع) و ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی جامعه ایثارگران از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: جامعه ایثارگران همانگونه که در حفظ و قرائت قرآن‌کریم موفق هستند باید در عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی مقید باشند و آنچه را آموختند در زندگی خود پیاده کنند تا سعادتمند شوند.

 

فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از فرهنگ ناب قرآنی است

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب قرآنی است اصلی‌ترین و مهمترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است و در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوعی را اجرا می‌کند.

 

وی افزود: کانون فرهنگی شاهد از جمله فضاهای قرآنی و فرهنگی بنیاد است که برنامه‌های متنوعی در این مکان برای عموم مردم به‌ویژه جامعه ایثارگران برگزار می‌شود که البته برنامه‌های آن به دلیل کرونا کمرنگ شده و با از بین رفتن این ویروس مجدد به حالت فعال خود باز خواهد برگشت. 

 

این مسئول با اشاره به وصایای شهدا گفت: با نگاهی به این وصیت‌نامه‌ها خواهیم فهمید که بیشترین توصیه و سفارش شهدا به ملت ایران، عمل به قرآن‌کریم و فرامین آن بوده است.

 

حقایق‌پور با بیان اینکه شهدا به خوبی قرآن‌کریم را درک کرده و به آموزه‌های آن عمل کردند و بهترین سرمایه خود را که جان‌شان بود در راه اسلام فدا کردند و سعادتمند شدند، افزود: امروز همه باید از سیره و منش شهیدان الگوبرداری کنند تا همانند آنها سعادتمند شوند. 

 

 در ادامه مراسم فوق، چند تن از ایثارگران به قرائت چند آیه از قرآن‌کریم پرداختند و در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآ‌ن‌کریم ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها