خبرهای داغ:
سرلشکر باقری مطرح کرد:

ضرورت تبیین وقایع دفاع مقدس/ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید نماد نگرش‌های فراملی باشد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که رنگ سازمانی و قومی به خود نگیرد؛ این بنیاد باید نماد نگرش‌های فراملی باشد.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۸۶
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بنده به همه کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خداقوت عرض می‌کنم؛ عزیزانی که در بخش‌های مختلف با رویکردی جهادی و فعالیتی در شأن دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مشغول انجام مسئولیت‌های سنگین هستند و کشور را از عطر شهدا و تاریخ پرعظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آکنده می‌کنند.

وی ادامه داد: ان‌شاالله با ابتکارات و تلاش‌های جهادی هرچه بیشتر و به برکت دعای حضرت ولی عصر (عج) روز به روز موفق‌تر از گذشته در این عرصه عمل کنید و گام‌های اساسی بردارید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت تبیین وقایع دفاع مقدس گفت: به هر میزانی که در این رابطه بکوشیم، باز هم نخواهیم توانست اهمیت و جایگاه دفاع مقدس را در تاریخ کشور، منطقه و سراسر جهان بیان کنیم.

سرلشکر باقری عنوان کرد: ملت‌ها براساس اتفاقات بزرگ تاریخی‌شان رشد می‌کنند و ساخته می‌شوند و افق‌های جدیدی برایشان ایجاد می‌شود و بالعکس، چنانچه نتوانند از تاریخ خود بهره لازم را ببرند، آینده‌ای تاریک برای خود رقم زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران پس از سال‌ها، دهه‌ها و قرن‌ها حقارت توانستند با لطف خدا و رهبری حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را شکل دهند و بعد از آن با توطئه‌های متعدد و جنگ تحمیلی هشت ساله مواجه شدند که در آن دوران، ملت بزرگ ایران توانست با دست خالی در برابر دشمن بایستد و چنین افتخار بزرگی را رقم بزند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت تثبیت و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس گفت: طبیعتاً با گذر زمان و شکل‌گیری نسل‌های بعدی می‌تواند بستر فراموشی، غبارگرفتگی و زنگارزدگی نسبت به اتفاق بزرگ دفاع مقدس ایجاد شود و از طرفی توطئه‌ها و دروغ‌پراکنی دشمنان نیز می‌تواند واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد.

سرلشکر باقری افزود: حقیقتاً آنچه که می‌تواند از این خطرات و تهدیدات جلوگیری کند، این است که بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را بدون تحریف، اغراق و دروغ با زبان‌های متعدد و متنوع هنری و با جذابیت‌های هنری برای نسل‌های آتی بیان کنیم که این موجب کنار رفتن زنگار‌ها و غبار‌ها و نقش برآب شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت فوق‌العاده سنگینی است، عنوان کرد: درست پرداختن به این موضوع می‌تواند در تربیت نسل‌های آینده، مؤثر واقع شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه روحیه، فرهنگ و تاریخ قابلیت ملت‌سازی دارند، گفت: اگر بنیان فرهنگی کشوری قوی نباشد، اقتصاد و فناوری به تنهایی عمقی در درون یک ملت ایجاد نمی‌کند و حتی منجر به فساد و تباهی ملت‌ها خواهد شد.

سردار باقری بیان کرد: ملت ما از تاریخ درخشان دفاع مقدس برخوردار است که اگر درست به آن پرداخته شود، می‌تواند در ساختن کشور بزرگ ایران نقش اساسی ایفا کند از این جهت مسئولیتی که کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند، فوق‌العاده سنگین و با اهمیت است و باید این اقدامات در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس از سوی این عزیزان روز به روز به جهت کمّی و کیفی توسعه بیشتری پیدا کند.

وی تأکید کرد: رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که رنگ سازمانی، قومی یا یک بخش خاص و استان خاصی به خود نگیرد؛ این بنیاد باید نماد نگرش‌های فراملی باشد تا بتواند از امکانات و توانمندی‌های کشور در راستای اجرای مأموریت‌های محوله بهره‌برداری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار