خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین؛
علایی مقدم گفت: تا کنون ۳۶ پروژه ورزشی در استان قزوین افتتاح شده است که در همین راستا ۸ پروژه ورزشی آماده افتتاح و بهره برداری است.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۱۰
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عباس علایی مقدم، مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در شورای ورزش و تربیت بدنی استان که صبح امروز به ریاست استاندار قزوین اظهار کرد: تا کنون ۳۶ پروژه ورزشی در استان قزوین افتتاح شده است که در همین راستا ۸ پروژه ورزشی افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان جهت تکمیل ۴۱ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان به سازمان ورزش و جوانان استان اختصاص داده شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اذعان کرد: ۲ پروژه‌‌ احداث سالن ورزشی ۶ هزار نفری و سالن دو و میدانی با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی با مشارکت شرکت توسعه ملی به عنوان کارفرمای پروژه با اعتباری مجزا در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به موقعیت استان و مجاورت با پایتخت متاسفانه مکان مناسب جهت میزبانی میهمانان ورزشی نداریم که امید است با احداث این سالن، پذیرای میهمانان داخلی و خارجی در استان باشیم.

علایی مقدم خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد سرانه ورزشی استان به اداره کل ورزش و جوانان، ۶ درصد به بخش خصوصی و ۲۵ درصد به سایر ادارات استان اختصاص دارد که جمعا ۸۷ درصد سرانه کل استان را شامل می شود.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان قزوین عنوان کرد: در شهرستان قزوین به جز زمین های روباز خاکی ورزشی ۱۵ درصد سرانه ورزشی داریم. استان قزوین در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ موفق به کسب دو مدال طلا شده است.

وی یادآور شد: در استان قزوین ۶۶۳ باشگاه فعال در حوزه بانوان و آقایان وجود دارد. ۱۹۶ خانه‌ ورزش روستایی استان تجهیز شده و ۴۰ خانه ورزش در دست احداث است. هم چنین موفق به کسب اولین مدال‌های طلا در مسابقات آسیایی و پارآسیایی در بخش بانوان استان بودیم.

علایی مقدم در ادامه تصریح کرد: هیئت ورزش های همگانی در بخش فضای مجازی و ایجاد حس نشاط و امید آفرینی خانواده ها در دوران شیوع کرونا جزء هیئت‌های برتر ورزشی استان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان در پایان با اشاره به مفاد دستور جلسه شورای تربیت بدنی استان گفت: مصوبات این جلسه شامل گزارش اجمالی از عملکرد ورزش استان، بررسی راهکارهای افزایش تحرک و ایجاد شادابی در بین کارکنان دستگاه های اجرایی استان، بررسی نحوه حمایت از قهرمانان ورزشی(اشتغال، مسکن، هزینه‌های جاری) و بررسی نحوه حمایت صنایع استان از ورزش قهرمانی و حرفه ای است.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها