خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:‏

خبرنگاران باید دارای سواد و ‏تقوای رسانه‌ای باشند

ملایر-امام جمعه ملایر گفت: خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه باید دارای سواد و ‏تقوای رسانه‌ای باشند و جامعه را با سواد رسانه‌ای آشنا کنند.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۷۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری امروز در دیدار اعضای کانون بسیج رسانه شهرستان ملایر به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه‌ای کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهید «غلامرضا رهبر» با استناد به سخنان مقام معظم رهبری بر اهمیت مقوله «جهاد تبیین» تاکید کرد و اظهار داشت: خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه باید دارای سواد و ‏تقوای رسانه‌ای باشند و جامعه را با سواد رسانه‌ای آشنا کنند، چراکه امروز دشمنان از ‏بی‌سوادی رسانه‌ای سوء استفاده کرده و اخبار بدون پایه و اساس را در جامعه منتشر می‌کنند.‏

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم حوزه رسانه خنثی کردن توطئه‌های رسانه‌ای و خنثی سازی مین های خبری دشمنان است، افزود: خبرنگاران باید تلاش کنند که همیشه اخبار امیدآفرین را در جامعه منتشر کرده و هرگز آب به آسیاب دشمن نریزند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه حرفه خبرنگاری، کاری بسیار دقیق، مهم، حساس، پیچیده، تأثیرگذار، تخصصی، جریان‌ساز و ارزشمند است، افزود: امروز رسانه‌ها به عنوان رکن اساسی جامعه و یک نیاز ضروری به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه امروز جوامع بدون حضور رسانه‌ها و خبرنگاران نمی‌توانند زندگی کنند، با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: «خبر»، یک نوع  یادآوری است و یادآوری باید برای مومنان و جامعه مفید باشد.

برقراری یادآورشد: تلاش شود اصحاب رسانه هر خبری را منعکس نکنند و خبرنگاران دقت کنند خبر باید برای جامعه مفید باشد، همچنین خبر در دقت و صحت کامل منعکس شود تا مشکل خاصی برای جامعه پیش نیاید.

خبرنگاران باید دارای سواد و ‏تقوای رسانه‌ای باشند

*بسیج رسانه نهادی مردمی و سازمانی پویا و مطالبه‌گر است

مسئول بسیج رسانه سپاه ناحیه ملایر با گرامیداشت ۲۱ دی ماه سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه کشور، افزود: این سازمان همزمان با عملیات کربلای ۵ و با یاد و خاطره شهید جاویدالاثر «غلامرضا رهبر» تشکیل شد و با ایجاد یک پویایی رسانه‌ای همانندی چتری گسترانیده شده تا رسانه‌های کشور بتوانند در لوای آن به سمت تعالی ارزش‌های انقلاب حرکت کنند.

شهرام ذبیحی بیان کرد: بسیج رسانه به عنوان یک نهاد مردمی و سازمانی پویا و مطالبه‌گر و به عنوان مهم‌ترین و کارآمدترین مجموعه در حوزه رسانه‌های کشور توانسته در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: امروز فعالان این حوزه آثار ماندگار و برکات فراوانی از خود به جای گذاشته‌اند و امیدآفرینی، هم‌افزایی، عملکرد فراجناحی و فرا حزبی از ویژگی‌های سازمان بسیج رسانه است.

مسئول بسیج رسانه سپاه ناحیه ملایر در ادامه به عملکرد کانون بسیج رسانه ملایر طی یک سال گذشته از زمان تصدی در این سمت اشاره کرد و گفت: از مرداد ماه سال ۱۳۹۹ تحولات شگرفی در حوزه کانون بسیج رسانه ملایر رقم خورد که از آن جمله می توان به ایجاد یک گروه جهادی به همت اعضا تحت عنوان «گروه جهادی شهدای رسانه ملایر» و برگزاری چندین اردوی جهادی اشاره کرد.

وی افزود: در بحث مبارزه با کرونا با همکاری خبرنگاران چندین مرحله توزیع ماسک رایگان در مناطق حاشیه شهر داشتیم همچنین یک غرفه به منظور عرضه مستقیم ماسک ارزان قیمت در مرکز شهر برپا کردیم.

ذبیحی به برگزاری مراسم فرهنگی و ورزشی در مناسبت‌های مختلف، اعطای وام اشتغالزایی به چهار نفر از اعضا، برگزاری جلسات بصیرتی، برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی و خبرنگاری در دو مرحله، تشکیل هیات اندیشه ورزان، تشکیل شورای قشر، تقدیر از مدافعان سلامت و ایجاد یک مرکز نیکوکاری اشاره کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های خبرنگاران ملایر یادآور شد: تعدادی از فعالان این حوزه در جشنواره های مختلف استانی و کشوری و جشنواره ابوذر، رتبه‌های برتر را در بخش‌های مختلف کسب کرده‌اند که نشان از توانمندی این قشر دارد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از برگزیدگان مسابقه «خاطره نویسی سردار دل ها» که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بین خبرنگاران ملایر برگزیده شده بود، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات