خبرهای داغ:
همایش « ستارگان آسمان تهذیب» با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه، استاندار تهران و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۵۰
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

به گزارش  خبرگزاری بسیج، همایش « ستارگان آسمان تهذیب» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن منصوری استاندار تهران و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

کشور امروز نیازمند جهاد علمی است/علامه مصباح پشتوانه مجاهدان و شهیدان و عقبه فکری جبهه مقاومت بود

* گام دوم انقلاب بیش از همه به جوانان و دانشجویان نیاز دارد

صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در این مراسم گفت: رهبر انقلاب در سال ۹۵ در دیدار دانشجویان فرمودند ما مشکلاتی داریم درجامعه که حل این مشکلات نیازمند تلاش و مجاهدت و مبارزه است. حضرت آقا تعبیرشان این است که این مجاهدت و مبارزه متوقف بر یک نیروی درونی است که اگر وجود نداشته باشه نه جهت گیری درستی وجود داره و نه درست فهم میکنند و نه اقدام می کنند
و ایشان عامل درونی رو ایمان می دانند.

 

وی تاکید کرد: طرح ولایت در مجموعه اتفاقاتی که در رشد و کادرسازی ناحیه بسیج دانشجویی درحال رقم خوردن است، در کنار سیر رشد و سیر تربیت، ماده اولیه ای است که بر اساس آن بسیج دانشجویی می تواند بصیرت پیداکرده و در آن مسیر حرکت بکند.

مفرد یادآور شد: در ترم جاری به صورت دوره های نیمه متمرکز دوره طرح ولایت را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی کشور بیش از همه به بسیج شدن جوانان و دانشجویان نیاز دارد و مجموعه بسیج دانشجویی بیش از همه به اگاهی و بصیرت و ایمان و عزم و اراده نیاز دارد تا ان شاءالله این امر محقق بشود

* امروز جامعه ما خیلی بیشتر از فداکاری های نظامی، نیازمند جهاد علمی است

سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم گفت: از امام صادق (ع) نقل شده است که در روز قیامت که خداوند عمل انسان ها را وزن می کند، مرکب قلم عالمان ترجیح پیدا می کند بر خون شهدا. سختی ها و مشکلاتی یک رزمنده تحمل می کند، جانش را در راه خدا می دهد و خداوند عادل است.

وی ادامه داد: امام (ره) می فرمایند اهمیت انتشارات مثل خون هایی است که در جنگ ریخته می شود و « مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء»، برای اینکه دماءالشهدا گرچه سازنده هستند اما مداد العلما سازنده تر هستند و شهدا را قلم ها می سازند.

سردار نقدی یادآور شد: شهید در یک مکتبی این مرام را یاد گرفته که آن مکتب علم است. شهید سلیمانی که امروز سید الشهدای مقاومت است و بیش از ۴۰ سال، میدان جنگ را ترک نکرد در ابتدای وصیت نامه اش می فرماید : «... از خمینی عزیز تا سرباز رکاب او شدم» پس بنابراین مرکب قلم دانشمندان برتر است چون آن شهید را درست می کند، شهید ساز و شهید پرور است.

وی افزود: دوم اینکه حقانیت شهید را، راه او را و آرمان او را این قلم ها تبیین می کنند ، شمشیر زدن و کشته شدن را خیلی ها انجام می دهند اما وقتی پشتوانه ای نداشته باشد ثمره اش به دست دیگران می افتد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: وقتی یک آرمان و مکتب پشت شمشیرها نباشد، فداکاری از خودگذشتگی، شهامت و سلحشوری انجام می شود ولی نتیجه اش را دیگران می برند.اگر علم حقیقی نباشد شمشیر زدن و دلیری مصادره می شود برای جایی که مکتب داشته باشد. این مرکب قلم دانشمندان است که تفکر شهید را ماندگار می کند.

وی ادامه داد: اگر بیان زینب کبرا (س) نباشد، اگر جهاد علمی توام با جهاد سیاسی ائمه هدا نباشد، خون شهدای کربلا مداومت ندارد و آثارش ادامه پیدا نمیکند و به امروز ما نمی رسد.

سردار نقدی تصریح کرد: از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است « أفضل الأعمال أحمزها» که احمز سختی فیزیکی نیست، یعنی تند و تیزی های غیر ملموس، میدان جهاد علمی میدان سختی هایی است که نمی شود به آن افتخار کرد.

وی افزود: کسی که بتواند در میدان جهاد علمی دوام بیاورد باید مصداق کامل حزب الله باشد و یکی از مصادیق بارز چنین عالمانی، حضرت علامه مصباح یزدی است. عالمی که شهید پرور است و پشوانه حرکت رزمنده و شهداست قلمش از خون شهدا ارزشمند تر است.همان طور که مرحوم مصباح یزدی پشتوانه مجاهدان و شهیدان و عقبه فکری جبهه مقاومت بود و جبهه مقاومت به دیدگاه ها و تفکرات او تکیه داشت.

نقدی اضافه کرد: این است که رهبر انقلاب در وصف علامه مصباح می فرمایند که متفکر فیلسوف، فقیه دانشمند و کسی که در نبود مطهری ها و علامه طباطبایی ها، جوانان از وجود او فیض ببرند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه اضافه کرد: امروز جامعه ما خیلی بیشتر از فداکاری های نظامی، نیازمند جهاد علمی است. اشکالات و موانعی که نمی گذارند این انقلاب به قله های کمال برسند، با جهاد علمی حل می شود.

وی گفت: چه جهاد علمی به معنای صنعت و طب و علم فیزیک و ریاضی برای غلبه ما بر دشمن نیاز است و این کمترین حد از دانش مورد نیاز ما است و خصوصاً علوم انسانی که موضوع کار علامه مصباح بود و حقاً و انصافاً بسیج دانشجویی حیات و دوام خودش را مدیون علامه مصباح یزدی است.

سردار نقدی تاکید کرد: شاید ما علامه را خلاصه کنیم در طرح ولایت اما این طرح و این برنامه اعتقادی و تربیتی استوانه ای بود برای کل بسیج دانشجویی تا به آن تکیه بدهد، در مقابل طوفان های سهمگین انحرافاتی که در این دهه ها مواجه بودیم با آن.

معاون هماهنگ کننده سپاه اظهار داشت: امروز در مشکلات اساسی ما، بخشی از آن مربوط به دشمنان است، ذات امریکا این است که مظلوم را بکشد و ظالم باشد، ذات استکبار جنایت و ظلم و زور گویی است. اما آن بخشی که دست خودمان است نیاز به جهاد علمی دارد.

وی افزود: تفکری که علامه مصباح در تراز فلسفه و در افق بالای علم بیان می کند باید تبدیل شود به راهکار های عملی در اقتصاد و سیاست و روابط اجتماعی تا بتواند مشکلات مارا حل کند.

* علامه مصباح با کمترین امکانات و منابع بزرگترین کارها را انجام می داد

محسن منصوری استاندار تهران هم در این مراسم گفت: تعابیری که رهبر انقلاب در رابطه با علامه مصباح دارند، بی نظیر است. حضرت علامه مصباح جزو کسانی بودند که بیشتر ارادت و تعلق خاطر را به حضرت آقا داشتند و این را هم در عمل و هم در کلام اثبات کردند.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند علامه مصباح مطهری زمان است، عقبه تئوریک نظام است. ایشان در یکی از مهم ترین و حساس ترین نقاط دست گذاشتند که آن تقویت مبانی و اصول است . اگر ما در این زمینه کار کرده بودیم و تشکیلات سازی کرده بودیم و مدیر تراز انقلاب تربیت می کردیم قطعاً ضرب حرکت ما در فضای اجرایی ۱۰ برابر می شد.

 

منصوری افزود: از مهم ترین ویژگی های علامه مصباح نهاد سازی و کادرسازی بوده، با کمترین امکانات و منابع بزرگترین کارهارا انجام می داد. از همان ابتدای انقلاب، ایشان نشریه انتقام را راه انداختند، جلوتر که آمدند رسانه های مختلف، ساختار موسسه امام، ساختار در زمینه سیاسی به صورت غیر مستقیم.

وی گفت: علامه مصباح روی بزرگترین خلاء انقلاب، یعنی کادرسازی دست گذاشت. انصافاً دوره طرح ولایت قطعاً بی نظیر است و هیچ دوره ای توان رقابت با این دوره را ندارد، به لحاظ محتوا، اساتید و اثر گذاری که این دوره روی دانش آموختگان این دوره دارد.

منصوری ادامه داد: به جرات می توانم بگویم ندیدم کسی را که دوره طرح ولایت را گذارنده باشد و در ادامه مسیر فعالیت های خود دچار مسائل و مشکلات فکری و نظری شده باشد.

استاندار تهران افزود: علامه مصباح اهل هزینه دادن بود، در دوره اصلاحات بیشترین هجمه به ایشان وارد شد و ایشان یک تنه ایستاد.

منصوری یادآور شد: گفتمان عدالتی که در سال ۸۴ رقم خورد، کادرسازی آن توسط علامه مصباح انجام شده بود.

ارسال نظرات