مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از رشد ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: میزان ارزش صادرات ایران به سوریه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۹۶
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

به گزارش تصویر روز غلامرضا حسن‌پور در حاشیه افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی لرستان طی گفت و گویی ، با اشاره به نقش مهم صادرات در رونق اقتصاد، اظهار کرد: کشورهای مقاومت در این زمینه می‌توانند بسیار کمک‌کار باشند، چرا که مراودات خوبی با این قبیل کشورها داریم.

افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه/ تاکید بر تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در شهر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه دفتر تجار و فعالان اقتصادی ایران راه‌اندازی شده و چند تیم اقتصادی مردمی در این دفتر حضور پیدا کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بر استمرار این همکاری‌ها در دیگر کشورهای همسایه تاکید و تصریح کرد: صادرات به کشورهای همسایه و همچنین کشورهای آفریقایی در اولویت قرار دارد، ضمن اینکه برپایی نمایشگاه کالاهای خاص و حضور در شهرهای دیگر در دستور کار قرار دارد.

حسن‌پور بیان داشت: فعالان اقتصادی همچنین می‌توانند در زمینه سرمایه‌گذاری کلان کارخانه‌ای در کشورهای همسایه ورود پیدا کنند.

وی از رشد ۲۰۰ درصدی صادرات به سوریه طی ۹ ماهه امسال خبر و ادامه داد: میزان ارزش صادرات ایران به سوریه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور مهمترین موانع پیش‌روی تولیدکنندگان را نبود بازار هدف عنوان و تصریح کرد: اگر بازار هدف به خوبی شناسایی شود و مواد اولیه به سهولت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، بدون تردید مانع بزرگی در جهت رفع مشکلات کسب و کارها برداشته خواهد شد.

حسن‌پور بیان داشت: بسیج تجار در حلقه نخست به عنوان تامین مواد اولیه می‌تواند موثر واقع شود، در حلقه آخر نیز تجار و اصناف می‌توانند در بازار رسانی داخلی و خارجی نقش بسزایی داشته باشند.

وی بر تقویت فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ استفاده خانوارها از کالای ایرانی بسیار راهگشا شوند.

ارسال نظرات