خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد: نمایندگان مجلس در سراسر کشور از سفارش‌ها برحذر باشند.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۴۱
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: همان‌طور که جسم انسان برای رشد و کمال نیاز به غذا دارد، روح انسان نیز بیشتر از جسم به قرآن، نماز، روایات و ذکر احتیاج دارد و اینها روح انسان را نورانی، عقل انسان را روشن و اراده را قوی می‌کند و کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهد.

 

وی با اشاره به سالروز فرار شاه خائن و حضور جدی‌تر مردم در میدان، تصریح کرد: پس از توهینی که شاه نسبت به ساحت مقدس امام خمینی(ره) کرد، قیام مردم قم در دی ماه 56 آغاز شد و تا 57 ادامه یافت تا اینکه شاه پا به فرار گذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: شاه کارش به جایی رسید که به او اجازه ورود به آمریکا ندادند در حالی که تمام عمر، خودش و پدرش نوکر آمریکا و انگلیس بودند، همان قصه‌ای که اخیراً برای اشرف غنی پیش آمد و می‌گفت آمریکایی‌ها مرا نابود کردند و برای رضاخان و صدام نیز همین ماجرا پیش آمد.

 

امام جمعه قزوین افزود: حتی برخی از آن‌هایی که آبروی خودشان را پای آمریکایی‌ها ریختند، می‌توانند بگویند آن‌ها آبرویی برای ما نگذاشتند. در حالی که به مذاکره با آمریکا دل خوش کرده بودند. خداوند تاکید کرده اگر به ظالمان و ستمگران تکیه کنید، آتش می‌گیرید، حیثیت و استقلالتان از بین می‌رود و کرامت انسانی شما ضایع می‌شود و نمونه‌های بارز این معنا را بارها دیده‌ایم.

 

وی اضافه کرد: حرف امروز اشرف غنی همان حرف رضاخان است، زبان حال رضاخان همان اوضاع محمدرضا شاه است، هالمیلتو جردن آن زمانی که شاه دربه‌در بود و آمریکا هم او را راه نمی‌داد، سخنگوی آمریکا بود و ملاقاتی با شاه داشته است و به او گفته من تلاش می‌کنم خانه‌ای در آمریکا برای شما آماده کنم تا آنجا بیایید، شاه مانند کودک خوشحال شد و این باعث تعجب جردن شده بود اما همان را هم در نهایت به او ندادند.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند شاه آنقدر نوکر آمریکا بود که وقتی می‌خواست وزیری را عوض کند، یکی دو هفته به آمریکا سفر می‌کرد و با آن‌ها چانه‌زنی می‌کرد که اجازه بگیرد تا آن وزیر را به منصب وزارت منصوب کند و این نشان‌دهنده ذلت و خواری شاه بود.

 

نمایندگان مجلس کشور از سفارش‌ها برحذر باشند

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: به نمایندگان مجلس، کسانی که موقعیتی دارند و حزبی و جناحی هستند و نفوذی دارند خواهش می‌کنم از سفارش‌ها برحذر باشند چرا که این انتصابات سفارشی وزر و وبال دارد و وزر و وبالش به گردن کسانی است که به مردم لطمه می‌زنند.

 

وی در این خصوص افزود: مثلا‌‌ً یک نفری را برای مدیریت کل اداره‌ای سفارش می‌کنند، آن شخص نمی‌تواند کارش را درست انجام دهد و مردم را گرفتار می‌کند و در نهایت موجب خسارت می‌شود.

 

مسئولان فقط برای رضای خدا شایستگان را انتخاب کنند

امام جمعه قزوین گفت: بخش کشاورزی باید به درستی کارش پیش برود، چرخ صنعت باید به‌خوبی بچرخد و فرهنگ ما بایستی فرهنگی ایمانی باشد و با سفارش درست نمی‌شود، شایستگی و لیاقت است که کار را درست می‌کند و باید کاری کنیم که مسئولان فقط برای رضای خدا شایستگان را انتخاب کنند و سفارش‌کنندگان دست از سفارش بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: البته اگر کسی افراد لایق را می‌شناسد، برای هر مسئولیتی 5 نفر یا 10 نفر آدم لایق را به وزارتخانه، استاندار و مسئولان معرفی کنند که کار خوبی است تا از بین افراد لایق بهترین انتخاب شوند، اما اینکه یک شخصی چون فامیل و دوست من است را تلاش کنیم تا در مسئولیتی قرار گیرد، کار غلطی است چرا که بسیار به مردم لطمه زده است.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم در دولت انقلابی و مؤمن این پدیده شوم، غیرعقلانی و شیطانیِ نفوذ کردن برای انتصابات سفارشی، بساطش برچیده شود.

نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در امنیت، وحدت و انسجام افغانستان

آیت الله عابدینی با اشاره به نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در امنیت، وحدت و انسجام افغانستان، اظهار کرد: وزیر افغانستانی که به ایران آمد و ایران زمینه ارتباط با دیگر افغانستانی غیرحاکم و غیرطالبانی را فراهم کرد، گام‌های خوبی است که آینده افغانستان را به آینده آرامش، امنیت، وحدت و انسجام بکشاند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به 29 دی ماه، روز غزه، یادآور شد: امام خمینی(ره) در خصوص فلسطین که غزه نیز جزوی از آن است فرمودند باید برای آزادی قدس از مسلسل‌های متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده کرد و بازی‌های سیاسی را که از آن بوی سازشکاری و راضی نگهداشتن ابرقدرت‌ها به مشام می رسد کنار گذاشت.

وی ادامه داد: امام راحل در ادامه فرمودند باید ملت‌های مسلمان خصوصاً فلسطین و لبنان کسانی که با مانورهای سیاسی وقت‌گذرانی می‌کنند، تنبیه نموده و زیر بازی‌های سیاسی که نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای ملت مظلوم ندارد، نروند. سلاحتان را برای رضای خدا به کار بگیرید، امروز روزی است که اگر با هم قیام کنند اسرائیل به کلی از بین خواهد رفت.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: همین دیروز در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه کشور و علمای بلاد سردار حاجی‌زاده مطالب بسیار امیدوارکننده‌ای را بیان کرد و فرمود اگر در جنگ هشت ساله در سال 1400 رخ می‌داد، در کمتر از 8 روز به پایان می‌رسید و این نشان‌دهنده قدرت عظیم جمهوری اسلامی است.

اگر قدرت امروز را در آغاز جنگ تحمیلی داشتیم، کسی با ما وارد جنگ نمی‌شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حال باید بگوییم اگر قدرت نظامی امروز را در آغاز دفاع مقدس داشتیم، کسی حتی جنگ را شروع نمی‌کرد و جرأت درگیری نظامی را با ما نداشتند و امروز باید از سرداران نظامی نظیر حاج قاسم سلیمانی و سردار حاجی‌زاده قدردانی می‌کنیم که با رهبری عالمانه امامین انقلاب کشور با به این عزت و عظمت رسانده‌اند.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین یادآور شد: حضرت ام‌البنین (س) فرزندی چون حضرت ابوالفضل العباس (ع) در دامن خودش پرورش داد، سه برادر حضرت عباس (ع) در کربلا به شهادت رسیدند، وقتی آن بانوی بزرگ از واقعه کربلا مطلع شدند و اسرا می‌خواستند وارد مدینه شوند، از فرزند خودش خبر نگرفت بلکه می‌گفت به من خبر حسین بن علی(ع) را به من بگویید چرا که امام حسین(ع)، امام زمان بود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: همسران، مادران، پدران و خانواده‌های شهدا نیز همین رفتار را نسبت به امام خمینی(ره) داشتند و این عظمت، بصیرت و بزرگی خانواده‌های شهدا را نشان می‌دهد و همواره پای کار هستند و از همه پدران، مادران، همسران و خانواده شهدا قدردانی می‌کنیم و عزت دنیا و سربلندی در قیامت را برای همه آن عزیزان و بزرگواران درخواست می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها