خبرهای داغ:

استان فارس به زودی میزبان جشنواره دوازدهم می‌شود

مسوول ستاد مردمی جشنواره عمار در استان فارس از آغاز به کار دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۵۸
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مریم ستوده مسوول ستاد مردمی جشنواره عمار در استان فارس اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره سینمایی ایرانی است که اولین دوره این جشنواره در سال ۸۹ و در سالگرد حماسه‌ نهم دی ماه برگزار و حدود بیست اثر، هم‌زمان در ۳۰ نقطه از کشور اکران شد.

 
وی افزود: دی ماه هر سال ایران اسلامی و برخی کشورهای مسلمان این رویداد مهم را شاهد هستند و تاکنون بسیاری از استعدادهای ناشناخته یا گمنام و فیلم‌سازان جوان از طریق جشنواره عمار شناسایی و معرفی شده اند.

ستوده، فعالیت‌های متنوع و مستمر جشنواره عمار را بسیار موثر و موفق ارزیابی کرد و گفت:  با برنامه ریزی و ظرفیت سنجی دبیرخانه جشنواره در تهران و همراهی قابل تحسین ستادهای استانی و فعالیت منسجم اکران‌کنندگان، دامنه فعالیت جشنواره عمار بسیار گسترده‌تر از قبل شده است و در حال حاضر جشنواره عمار نقش بسیار مهمی در شبکه توزیع سینمای ایران دارد.
 
مسؤول ستاد اکران جشنواره عمار در استان فارس گفت: چرخه اکران عمار در طول سال و در مناسبت‌های مختلف و حتی روزهای عادی در حال فعالیت است و اکران‌های مردمی در اکثر نقاط استان فارس نیز در مساجد و حسینیه‌ها، سالن‌های نمایش و مدارس و دانشگاه‌ها و حتی نقاط صعب العبور و روستاهای دوردست و در میان عشایر، در قالب سینما مردم جریان دارد و آثار مختلف و پر محتوای موجود در جشنواره به صورت حضوری یا آنلاین با هماهنگی ستادهای اکران نمایش داده می‌شود.
 
ستوده خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برپایی جشنواره عمار فراهم شدن بستری مناسب برای کار فرهنگی است. براین اساس اکران‌کننده می‌تواند طبق صلاحدید و امکانات خود از برنامه‌هایی مثل نمایشگاه کتاب، سخنرانی، جلسه نقد، شعرخوانی، خاطره گویی، کتابخوانی و هر برنامه فرهنگی دیگری که مناسب است، بهره ببرد و آثار را برای مردم به نمایش بگذارد.
اکران کننده جشنواره عمار، عنوان اکران‌کننده را افتخاری در کنار تمام فعالیت‌های فرهنگی خود برشمرد و گفت: خانواده بزرگ اکران‌کنندگان عمار، با عشق و تعهد نسبت به سینمای انقلاب و با تحمل مشکلات فراوان، خستگی و دشواری‌ها را به جان می‌خرند تا امر رهبر انقلاب(مد ظله العالی) که گامی مهم در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است، بر زمین نماند و سینمای انقلاب به جایگاه حقیقی خود دست یابد.
 
ستوده اظهار داشت: در استان فارس افراد مختلفی به عنوان اکران‌کننده در حال فعالیت می‌باشند که در این جمع چهره‌های مختلف فرهنگی مذهبی، اساتید دانشگاه، دانشجو، طلبه، دانش‌آموز و پدران کارمند و کارگر و مادران خانه دار نیز حضور دارند و این تنوع و مشارکت همگانی برگرفته از مردمی بودن جشنواره عمار است و همه مردم خود را در قبال این رویداد مهم فرهنگی مسؤول می‌دانند و رشد و موفقیت جشنواره نیز به یک نفر یا یک گروه خاص محدود نمی‌شود و نمونه بارز فعالیت و تلاش مردم برای مردم است.
 
رابط اکران جشنواره عمار در استان فارس در ادامه گفت: اکران‌های مردمی به دو صورت رایگان و بلیتی انجام می‌شود که بسیاری از آثار با تأیید دبیرخانه تهران و صلاحدید تهیه‌کنندگان، که این هم نوعی جهاد فرهنگی است، به صورت رایگان و یا بلیت اختیاری اکران می‌شود.
مریم ستوده ضمن ابراز تاسف از کمرنگ شدن فعالیت‌های حضوری ستاد اکران استان فارس در شرایط کرونایی تصریح کرد: به لطف خداوند و با توجه به بهبود وضعیت، فعالیت‌های حضوری در استان آغاز شده است و از یک ماه پیش تا کنون نیز بسیاری از دوستان ما در سراسر استان فارس، مشغول به اکران فیلم سینمایی منصور می‌باشند. 
 
وی در ادامه افزود: امسال نیز مانند دوره‌های گذشته جشنواره در تهران برگزار شد و آثار برگزیده در سینما فاسطین تهران و همزمان و به صورت آنلاین نیز در سراسر کشور به نمایش درآمد و از برگزیدگان بخش‌های پویانمایی، فیلم ما، فیلمنامه، نماهنگ و برنامه تلویزیونی تقدیر شد.
ستوده بیان داشت: در جشنواره امسال آثار زیادی از استان فارس حضور داشت و داوری شد که در این میان مستند بلوار اتحاد به کارگردانی صادق زارع و تهیه کنندگی سید حامد ترابی از شیراز، برنده لوح افتخار در بخش نقد درون گفتمانی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمارشد و امیدواریم این موفقیت‌ها با توجه به ظرفیت عظیم استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع)، روز افزون باشد.
 
مسؤول ستاد جشنواره عمار در استان فارس به  برگزاری برنامه های جشنواره دوازدهم در سطح استان اشاره کرد و گفت: با رابطین ستادهای جشنواره عمار در شهرستان‌های مختلف استان در حال رایزنی و برنامه ریزی برای برگزاری افتتاحیه جشنواره دوازدهم و نمایش آثار هستیم، از ابتدا تصمیم بر برگزاری برنامه بعد از تهران بود و طی چند روز آینده زمان قطعی افتتاحیه‌های استان فارس و نحوه اکران آثار، اطلاع رسانی می‌شود.
منبع: شیرازه
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها