خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی :

رسانه‌ها ظرفیتی ارزشمند برای پیشرفت استان هستند/ از وظایف خطیر رسانه‌ها اعتمادسازی در مردم است

استاندار خراسان جنوبی : رسانه‌ها ظرفیتی ارزشمند برای پیشرفت استان هستند برخی از مدیران شاید این را درک نکنند رسانه‌ها اتاق فکر و مشاور امین خود می‌دانم به نفع مردم استان است اگر مدیران رسانه‌ها همراه و همسو با دولت هدف گذاری و حرکت کنند.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۷۱
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی قناعت  بعدازظهر امروز در نشست با مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان خبرنگاران را جزو نخبگان، خواص جامعه و گروه مرجع برشمرد و اظهار داشت: در شرایط موجود مشکلاتی در کشور داریم شاهد ده برابر شدن نقدینگی و یازده برابر شدن بدهی‌های دولت، کسری بودجه و سطح تورم بی‌سابقه است کاهش ارزش پول ملی و بی‌ثباتی در بازار ارز و رشد اقتصادی تقریباً صفر و سوءمدیریت‌ها، ترک فعل و اشرافیگری برخی مدیران که بیشتر مردم را اذیت و آزار می‌کند.

وی  بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی با توجه به شاخصه‌های مختلفی که دارد را از دیگر علل بروز مشکلات کشور دانست و افزود: مدیرانی که نتوانستند کار کند تنبلی کردند و به دشاخص‌ها عمل نکرده‌اند اقتصاد مقاومتی را ریاضت برای مردم می‌دانند و دیپلماسی سازش با غرب گره زدن زلف امور داخلی و حل مشکلات کشور با fatf و تنش‌ها آسیب به اعتماد مردم زده و اعتماد مردم به دولت و نظام کم‌رنگ شده‌است.

 استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم دولتی می‌خواهند که اعتماد را به مردم باز گرداند و فاصله بین مردم و دولت باید کم شود مدیری که پاسخ‌گوی اصحاب رسانه نباشد از جنس مردم نیست و جایش در دولت سیزدهم نیست بخشی از مشکلات قابل‌حل است و زمان می‌برد برخی مشکلات حل نمی‌شود مدیر باید در کنار خانواده خود در منطقه خدمت مستقر شود تا شرایط و مشکلات مردم آن منطقه را درک کند.

 وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مستقر شده نوید استفاده از تفکر انقلابی را به همگان داده‌است عنوان کرد: از خبرنگار انتظار می‌رود که حرف نقادانه با چهارچوب مناسب و منصفانه بزند مدیران را در چارچوب اخلاق و انصاف به چالش بکشد مدیری نباید احساس آرامش کند بلکه هر لحظه باید پاسخ‌گو باشد.

وی اظهار داشت: بخش سبک زندگی مردمی است و بعد کار جهادی است کار جهادی با پشتوانه و کارشناسی علمی و وقت گذاشتن است رسانه‌ها باید دل بسوزانند مشکلات را منعکس کنند.

قناعت ابراز داشت: طبق سخن رییس‌جمهور تمرکز بر جان و نان مردم کار دولت است دشمن از تحریم‌ها و فشار اقتصادی به ملت ایران به آخر خط رسیده‌است و مشکلات باید با توان‌مندی‌های داخلی حل کنیم و با مقاومت‌های جانانه مردم توطئه‌های دشمن نقش بر آب شده‌است.

وی یادآور شد:  گرچه رفع تحریم ها  قبل‌از فتنه 88 می‌افتاد اما سران فتنه با چراغ سبزی که به دشمن نشان دادند مانع این شدند کسانی که به کشور و منافع ملی خیانت کرده‌اند تحریم‌های فلج کننده در اثر عوامل سلطنت‌طلب‌های خارج از کشور نه‌تنها بلکه مدیران داخل کشور بود.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: امروزه زهر تحریم‌ها ریخته‌شده است این‌که ایران اسلامی عضو شانگ های شده‌ از توفیقات است ما در دولت روبه‌روی شما نیستیم بلکه در کنار شماییم و هدف اصلی ما تعالی استان است.

وی با بیان اینکه ما در استان دو تا خط‌قرمز داریم افزود: یکی پای‌بندی به آرمان‌های شهدا، امام و رهبری که همان ضد فتنه 88 است و باید مدیرانی انتخاب شوند که این خصوصیات را دارا باشند و در چارچوب قانون عمل کنند.

قناعت ادامه داد: خط‌ قرمز دوم حفظ منافع استان است هر اقدامی که یک قدم ما را به جلو ببرد باید با هم متحد شویم و به جلو برویم. بزرگ‌ترین رسالت اطلاع‌رسانی بر دوش شما رسانه‌هاست امروز شما کلاس بدون دیوار دارید با هزاران و میلیون‌ها شنونده یکی از وظایف مهم و کلیدی شما اعتمادسازی در مردم است.

وی عنوان داشت: مردم اعتمادشان به نظام کم‌رنگ شده‌است و این خوب نیست مدیری کم‌کاری کرده‌است به دلیل انتخاب بد مردم است و این طبیعی است از وظایف خطیر رسانه‌ها اعتمادسازی در مردم است نقد منصفانه بدون کم‌وکاست و بدون حب و بغض و به بیان چالش و مشکلات باید پرداخته شود و راهکارها ارائه شود.

استاندار با ذکر پیشنهادی  به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: در هر رسانه ای یکی از محورهای توسعه استان را هدف‌گذاری کنید ازجمله صنایع ، معادن، راه‌ها ،  کشاورزی و غیره انتظار داریم مدیران کم‌تحرک را به تلاش و تکاپو وادارید پاسخ‌گو نبودن مدیران به رسانه‌ها عذر بدتر  از گناه است.

وی عنوان داشت: رسانه‌ها ظرفیتی ارزشمند برای پیشرفت استان هستند برخی از مدیران شاید این را درک نکنند رسانه‌ها اتاق فکر و مشاور امین خود می‌دانم به نفع مردم استان است اگر مدیران رسانه‌ها همراه و همسو با دولت هدف گذاری و حرکت کنند.

قناعت خطاب به مدیران رسانه ها گفت: فضاسازی مناسب در رسانه‌ها ایجاد کنید که سرمایه‌گذاران برای حضور در استان رغبت پیدا کنند زبان گویای کل مردم استان باشید نه یک طیف خاص، امید ایجاد کنید.

وی اظهار داشت: این هنر خبرنگاران است در کنار انعکاس مشکلات باید امید به جامعه تزریق کنید مشکلات کشورهای دیگر بسیار است اما آن‌ها دیکتاتوری رسانه‌ای هستند آمریکا زیر فشار مشکلات داخلی است اما چون رسانه‌ها را تحت مدیریت دارد امروز آمریکا سوءاستفاده از رسانه‌ها می‌برد به‌مراتب بیشتر از ناوهای هواپیمابر است.

 استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید بین رسانه‌های استان و دستگاه‌های اجرایی فهم مشترک ایجاد شود گفت: مدیران انقلابی دلسوز جهادی باید سرکار بیایند که وقت بگذارند و دل بسوزانند.

وی با بیان اینکه مدیران درب اتاقشان برای رسانه‌ها باز باشد افزود: قطعا ملاک ارزیابی مدیران افق دید و پاسخ‌گویی سنجیده‌است تغییرات باید با حساب و کتاب باشد شأن مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به‌خوبی حفظ شود.

شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع برگزار شد، تعداد ۱۵ نفر از مدیران رسانه ها به طرح موضوع پرداختند و از مسایل و مشکلات رسانه ها گفتند، استاندار پیگیری مسایل مطرح شده تا حصول نتیجه را به جلسات کارشناسی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیر روابط عمومی استانداری منوط کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار