فرماندار شهرستان گناباد:

دانشگاه ها باید به سمت رشته های کاربردی بروند

رضا نصیری فرماندار شهرستان گناباد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در محل سالن شهدای دولت گفت :یکی از مهم ترین و بروز ترین کارهایی که به عنوان کارگزاران نظام باید پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم، اشتغال جوانان و حمایت از سرمایه‌گذاران در شهرستان است.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۰۲
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی رضا نصیری فرماندار شهرستان گناباد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در محل سالن شهدای دولت گفت :یکی از مهم ترین و بروز ترین کارهایی که به عنوان کارگزاران نظام باید پیگیری کنیم و به سرانجام برسانیم، اشتغال جوانان و حمایت از سرمایه‌گذاران در شهرستان است.


نصیری افزود: همه مسائل را باید مد نظر داشت و از تمام امکانات شهرستان باید استفاده شود این حق اشتغال، یک خواسته به حق است که باید تقویت شود و همه به وظیفه خودمان عمل کنیم و قانون را هم اجرا کنیم.


فرماندار گناباد گفت: در بیانات مقام معظم رهبری اگر کمی تامل کنید موضوع اشتغال در صدر پیام‌ها بوده است و ایشان اشتغال را به عنوان یک هشدار به ما یادآور می‌شده اند.


نصیری ادامه داد :باید مسائل مربوط به صنعت، کشاورزی را فعالسازی و زیربناها در این زمینه ها تهیه شود کسی اگر بتواند صد نفر اشتغال ایجاد کند مسلما میتواند ۱۵۰ نفر ایجاد اشتغال کند ما باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و از این افراد تشکر و آنها را تشویق کنیم.


وی گفت : صنایع بزرگ برای شهرستان خیلی مفید است ولی این مدت ها طول می کشد و البته برای آبادی شهر باید پیگیری کنیم من پیشنهادم این است که از طرح های نوپا و زودبازده هم استفاده کنیم باید سعی کنیم خام‌فروشی نکنیم باید فرآوری محصولات را پیگیری کنیم مثل شیر که در استان رتبه اول یا دوم را داریم باید فرآوری شود.


فرماندار گناباد گفت:دانشگاه‌های ما باید به سمت رشته‌های کاربردی حرکت کنند.


وی افزود: جدی گرفتن دبیرستان های فنی و حرفه ای خیلی مهم است که باید نیازها شناخته و رشته های تحصیلی به سمت نیازها حرکت کنند.

 

وی افزود: بانک‌ها موتور محرک اشتغال هستند خیلی کمک می‌کنند که گرهی از کارها باز شود من خواهشم این است اگر راه هست که راه را بروید اگر راه نیست راه را پیدا کنید و به پیش بروید.


فرماندار در پایان سخنان خود گفت : بعضی تلاش می‌کنند مردم را مایوس کنند ما باید اطلاعات لازم را به مردم بدهیم و از سرمایه گذاران دعوت به همکاری کنیم،و امید را به مردم تزریق کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها