خبرهای داغ:

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به کاهش ۱۰ درجه‌ای دما

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از صبح سه‌شنبه هفته جاری در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۴۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

به گزارش روز یکشنبه بسیج به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: کاهش دما، یخبندان و تداوم سرما از صبح سه‌شنبه هفته جاری تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده در خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این هشدار منطقه اثر شامل بیشتر مناطق استان از جمله اهواز، آبادان، آغاجاری، امیدیه، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، بستان، بندرماهشهر، بهبهان، اندیمشک، دزفول، شوشتر، شوش، شادگان، رامهرمز، رامشیر، دزپارت، خرمشهر، حمیدیه، کارون، گتوند، لالی، مسجد سلیمان، هفتگل، هندیجان، و هویزه است.
این اطلاعیه می‌افزاید: اثر مخاطره شامل یخبندان و احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی است که به اجتناب از سم پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع تا آخر هفته به دلیل احتمال بارندگی ، وزش باد و کاهش دما، تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ‌زدگی محصولات و اطمینان از کارکرد وسایل گرمایشی و حرارتی در گلخانه‌ها و دامداری‌ها به دلیل کاهش قابل ملاحظه دما توصیه شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی، سامانه بارشی مستقر بر روی منطقه تا اوایل روز سه‌شنبه به تناوب سبب رگبار باران همراه با رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی شدید(به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان) و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

محمد سبزه‌زاری افزود: این سامانه مخاطراتی از قبیل آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی معابر و جاده‌های ارتباطی، اصابت صاعقه و تگرگ، یخبندان در ارتفاعات را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین تا اواخر هفته جاری به دلیل سردی هوا و رطوبت مناسب، وقوع پدیده مه به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خوزستان مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شوشتر با ۲۳ و دهدز با ۴.۶ به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۷.۸ وحداقل ۸.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها