خبرهای داغ:
همدان- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از رونمایی دو کتاب همزمان با برگزاری یادواره شهید «محمدرسول رضایی»، شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۷۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ کاظم مظاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص یادواره شهید «رضایی»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک هزار و ۷۶ دانش‌آموز استان همدان اظهار داشت: یادواره شهید «محمدرسول رضایی» با عنوان «همکلاسی آسمانی» روز چهارشنبه با حضور سردار آبنوش و مسئولین استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام سعی ما این است که از ظرفیت دانش‌آموزان در این برنامه استفاده شود، گفت: مسابقه «همکلاسی آسمانی» نیز در حاشیه این یادواره گنجانده شده است که همزمان با این یادواره شروع می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان همدان ابراز داشت: در این یادواره از کتاب‌های «آن مرد کوچک» به نویسندگی فاطمه بگ‌زاده و «شاگرد اولی‌ها» نوشته رضا رضایی رونمایی شده و این کتاب‌ها بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی ابراز داشت: افتتاحیه راهیان نور مجازی با شرکت ۳۰ دانش‌آموز نیز همزمان با یادواره شهید «رضایی» به صورت نمادین انجام می‌شود.

مظاهری بیان کرد: در حاشیه این مراسم پویش «همکلاسی مهربان» یک هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان است بین دانش‌آموزان محروم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم به صورت زنده از طریق شبکه شاد پخش می‌شود، افزود: شهید «رضایی» سال گذشته و امسال به عنوان شهید شاخص دانش‌آموزی کشور معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهید «محمدرسول رضایی» در سال ۱۳۵۳ در شهرستان اسدآباد متولد شد، عشق وصف‌ناپذیر این شهید والا مقام در سن کم به دفاع از وطن در برابر دشمنان موجب شد تا با دستکاری کردن شناسنامه خود راهی جبهه حق علیه باطل شود و در مرحله دوم اعزام خود در عملیات بیت المقدس ۲ در ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶  در سن ۱۳ سالگی در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات