خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان قزوین؛

تقویت سطح اعتقادی جامعه، لازمه مقابله با هجمه‌ دشمن در بین جوانان است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ گفت: دشمن برای انحراف و دین گریزی تمامی افراد جامعه خصوصا جوانان ما برنامه ریزی دارد که بر خود لازم می‌دانیم با تقویت سطح اعتقادی و آگاهی جامعه مانع از هجمه‌ دشمن در جامعه جوان و دانش آموز شویم.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۹۶
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
  • قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدرضا رسولی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ قزوین در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی مدیران و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس با محوریت پیشگیری از رفتارهای پرخطر تصریح کرد: آموزش و پرورش با کلیه پرسنل خود در سطوح مختلف و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پرخطر که امروزه جامعه را تهدید می کند، با تاسیس ستاد متشکل از نهادها و سازمان‌های مختلف شامل دادگستری، علوم پزشکی، بهزیستی و نیروی انتظامی به عنوان بازوی قدرتمند همه‌ این ستادها است که در مقابل جبهه‌ آسیب ‌های اجتماعی ایستاده است تا بتوان با هم افزایی و وحدت رویه به نتیجه مطلوب رسید.

 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ در ادامه بیان کرد: آسیب های اجتماعی به اشکال مختلف امروز جامعه جوان را تحت تاثیر قرار داده و باید طبق مصوبات جلسات گذشته توجیهات و آموزش‌های لازم در اختیار مدیران و مربیان پرورشی قرار داده شود تا در جهت چگونگی  مواجهه با آسیب‌های اجتماعی عمل مطلوبی داشته باشند.
 
وی افزود: در سال های گذشته، خانواده‌ها تمام مهارت های زندگی را به فرزندان خود می آموختند، اما از دوره‌ای تمامی بار این مسئولیت به مدارس محول شده است. در حال حاضر نقش خطیر خانواده بعد از محول شدن در تربیت فرزندان به ۱۵ درصد کاهش یافته است که منشا آن وجود والدین کارمند در شهرها و زندگی در محیط های کوچک آپارتمانی است که عدم صرف زمان از سوی والدین آسیب‌‌زا است. در گذشته بر خلاف امروز والدین زمان بیشتری را برای تربیت و مهارت آموزی فرزندان خود صرف می‌کردند.

رسولی اذعان کرد: دومین علت را می‌توان کم‌رنگ‌شدن آموزه های دینی در جامعه دانست. ما موظفیم آموزش های لازم را از طریق مدیران و مربیان پرورشی در جهت تقویت آموزه های دینی و مهارت های زندگی به جوانان و خانواده های آنها انتقال دهیم. لذا باید تاکید بیشتری بر تعلیم آموزه های دینی به جوانان و خانواده های انها داشته باشیم.
 
مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۲ در پایان گفت: دشمن برای انحراف و دین گریزی تمامی افراد جامعه خصوصا جوانان ما برنامه ریزی دارد که بر خود لازم می‌دانیم با تقویت سطح اعتقادی و آگاهی جامعه مانع از هجمه‌ دشمن در جامعه جوان و دانش آموز شویم.

کد۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها