خبرهای داغ:
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر بهره‌وری و استفاده بهینه از زیرساخت‌های ورزشی آموزش و پرورش گفت: توجه به بهره‌وری فضاهای ورزشی موثر و محوطه‌های مدارس، امکان استفاده بهینه از این فضاها را فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۱۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

صادق ستاری‌فرد روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مکان‌های ورزشی آموزش و پرورش آبادان در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فضای ورزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز به صورت تقریبی نیم متر است.

وی افزود: امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان در اوقات غیرآموزشی از فضاها و محوطه‌های آموزشی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

ستاری‌فرد گفت: تلاش می‌کنیم در بعدازظهرها و آخر هفته‌ها این امکان برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان فراهم شود تا دانش‌آموزان در کنار خانواده‌ها و همسالان خود بتوانند در یک فضای تربیتی فعالیت‌ ورزشی خود را ادامه دهند.

وی افزود:این موضوع با رویکرد سلامت‌محور در کنار کارکردهای فرهنگی، اجتماعی به عنوان یک ابزار تربیتی مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با استفاده از محوطه‌های مدارس به عنوان یک زیرساخت امن و سالم و قابل اعتماد و اعتنا، در قالب حیاط پویا و مدرسه پویا در مناطق محروم و کم‌برخوردار، کمبود سرانه فضای ورزشی را جبران کنیم.

استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها در سند تحول دولت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها در سند تحول دولت که به زودی توسط رییس جمهور ابلاغ خواهد شد دیده شده است.

وی افزود: در این طرح استفاده از زیرساخت‌های ورزشی سایر دستگاه‌ها برای دانش‌آموزان امکان پذیر خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند در اوقات غیرآموزشی و تعطیل آخر هفته از آنها استفاده کنند.

ستاری‌فرد ادامه داد:سعی بر این است که موضوع به سرعت پس از ابلاغ عملیاتی شود تا امکان بهره‌مندی و بهره‌وری از زیرساخت‌ها و مزایای این اماکن در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌های ورزشی به نحو احسن استفاده کنیم.

۷۵ درصد دانش‌آموزان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند

وی یکی از معضلات جدی نظام آموزش و پرورش را دور بودن دانش‌آموزان از مدارس به دلیل شیوع کرونا دانست و افزود: تاکید رییس جمهور و دولت با توجه به این موضوع که ۷۵ درصد دانش‌آموزان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند بر آموزش حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش میانگین واکسیناسیون دانش‌آموزی خوزستان را نسبت به میانگین کشوری مقدار پایین و در حدود ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: نیاز است دانشگاه علوم پزشکی در خوزستان در این زمینه ورود کند و با جدیت موضوع تزریق دُز دوم واکسن را پیگیری کند.

وی جذاب سازی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس را یکی از اقدام‌های آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم دانش‌آموزان را به حضور در مدرسه تشویق و ترغیب کنیم با توجه به این موضوع که مدتی از فضای مدرسه دور بودند آسیب‌هایی که متحمل شدند به حداقل خواهد رسید.

ستاری‌فرد با تاکید بر انجام فعالیت‌ اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان برای جلوگیری از آسیب‌های روحی آنان در زمان فراگیری کرونا افزود: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس به زودی بخشنامه‌ای را ابلاغ می‌کنیم و تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان در همه مدارس روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند.

مدارس نقطه آغاز توسعه ورزش قهرمانی در کشور هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نقطه آغاز توسعه ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و همگانی در کشور را توجه به ورزش در مدارس و آموزشگاه‌ها دانست و گفت: یکی از برنامه‌های جدیدی که در مدیریت استعدادهای ورزشی دنبال می‌کنیم موضوع هدایت ورزشی از مقطع متوسطه دوم است.

وی افزود: موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سوی ورزش، مبتنی بر سند تحول و سیاست‌های تحولی حوزه آموزش و پرورش در حال پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

ستاری‌فرد ادامه داد: تقویت کانون‌های قهرمانی و پایگاه‌های قهرمانی و فدراسیون ورزشی دانش آموزی برای تعامل با سایر فدراسیون‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای برای شناسایی استعدادهای ورزشی در دستور کار قرار دارد، و نیز در حال برگزاری المپیادهای منطقه‌ای و ملی ورزشی دانش‌آموزی، برای شناسایی استعدادها و معرفی آنها در سطح ملی هستیم.

تصویب حق رشد ورزشکاران دانش‌آموز در حال پیگیری است

وی افزود: از طریق مجلس شورای اسلامی در قالب قانون برنامه هفتم توسعه، موضوع حق رشد ورزشکاران در حال پیگیری است که در صورت تصویب تلاش می‌کنیم که استعدادهای ورزشی را شناسایی و به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های معرفی کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: حقوق شناسایی، پرورش، تربیت و معرفی این ورزشکاران و قهرمانان، کمکی به مدارس و حرکت به سمت پشتیبانی از ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است که در دستور کار جدی قرار دارد.

اختصاص۶۲ میلیارد ریال برای اماکن ورزشی خوزستان

وی افزود: از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و اعتبارات جاری مبلغ ۶۲ میلیارد ریال برای خوزستان پیش‌بینی شد که بخشی از آن برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی آبادان، اروندکنار و خرمشهر ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه باید تلاش کرد از ظرفیت بخش مردمی و خیران برای تجیهز اماکن ورزشی آموزش و پرورش بهره گرفت.

ستاری‌فرد افزود: اعتبار خوبی نیز امسال برای خرید اقلام ورزشی در مدارسی که نیاز است پیش‌بینی می‌کنیم به زودی ابلاغ می شود تا مورد استفاده مدارس قرار گیرد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها