نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت ام‌البنین(س) مادر حضرت عباس (ع) الگویی برای تمامی مادران و همسران شهداست.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۰۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، در سالروز وفات حضرت ام البنین،یادواره پنج شهیده منطقه ترشیز و بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدا که در سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه السلام شهرستان کاشمر برگزار شد از مادران شهدا به عنوان ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی نام برد و گفت: مادران شهدا جعبه اسرار زندگی شهدا و ناظر سیر تکاملی آنها از بدو تولد تا رسیدن به اوج‌ هستند.

 

وی اضافه کرد: مادران شهدا مدیرانی عالی تربیت کردند که در همه عالم، زمین و زمان و در ارض و سما نامشان طنین‌انداز است.

 

نیک بین افزود: پدران و مادران شهدا تخصصشان تربیت شهیدانی مانند سلیمانی، فلاح هاشمیان و عاصمی است و ما اگر برخی مواقع به منازل والدین شهدا می‌رویم فقط صرف دادن لوح قدردانی نیست بلکه به همسایگان می‌خواهیم بگوییم که این خانه خاص است.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره هزار و ۲۱۵ شهید و پنج شهیده منطقه ترشیز گفت: مادران و همسران شهدا شاید همانند حضرت ام‌البنین(س) در حادثه عاشورا حضور نداشتند ولی با تربیت شیرمردانی حماسه‌ها در کربلای ایران ایجاد کردند.

 

محسن رزمی افزود: اگر کسانی دنبال مکانی می‌گردند که نزدیک‌ترین مکان به شهدا باشد به منزل مادران شهدا بروند و بدون شک نزدیک‌ترین فرد به شهدا مادران آنها هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها