نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج):

عزت و اقتدار امروز جامعه را مدیون شهدا هستیم/ سپاه در خدمت خانواده‌های شهداست

زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت : عزت،اقتدار، حیات و امنیت امروز جامعه را مدیون شهدا و خانواده‌ شهدا هستیم.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۸۱
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های روایت شده از زبان مادران شهدا و بررسی کتاب «انتهای بن‌بست دوم» زندگی‌نامه فاطمه جزءپناهی، مادر غواص شهید عباس منتخبی، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین (س) الگوی مادران شهدا هستند. این سه بزرگوار مادران شهید نیزهستند، به همین دلیل علاوه بر این روز، روز شهادت حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نیز روز مادران شهدا محسوب می‌شود.

 

عزت و اقتدار امروز جامعه را مدیون شهدا هستیم

 

وی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) شهیده راه امامت و کربلاست، افزود: ایشان شمشیرزن زبردستی بودند و هیچ مرد جنگی جرأت مبارزه با ایشان را نداشت و ایشان بانویی توانمند، باحیا، با عفت، بزرگ و تاثیرگذار هستند.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه سپاه در خدمت خانواده‌های شهدا است و به خادمی خود در این راه افتخار می‌کند، ادامه داد: امروزه برخی از افراد به دلیل مقام و جایگاه شهدا، خانواده‌های ارزشی و انقلابی در صحنه‌ها حضور یافته‌اند. اگر مسئولی پشت تریبون صحبت می‌کند و جامعه ما عزت، آبرو، حیات و امنیت دارد، به پشتوانه شهدا و عزتی است که خانواده‌ شهدا به آن داده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با بیان اینکه چادر نماد دین است و به این دلیل دشمنان با آن مشکل دارند، عنوان کرد: خانواده نماد باقی ماندن ارزش‌ها است و تربیت نسل را نهاد خانواده شکل می‌دهد. شهید حججی، شهید اشتری، شهید محمدی، شهید سلیمانی و ... در خانواده تربیت شده‌اند و به همین دلیل است که دشمن، خانواده، ارزش‌ها و معنویت را هدف قرار داده ‌است.

 

وی با بیان اینکه خواسته‌ای که خانواده‌های شهدا در دیدارها دارند، این است که از انقلاب، ارزش‌ها، چادر، دین و مکتب مواظبت کنیم، افزود: تجلیل و قدردانی از خانواده شهدا زمانی تحقق می‌یابد که ما بتوانیم ارزش‌ها را اجرا کنیم و ارزش‌های دینی در جامعه رواج یافته و ارزش‌های اسلامی ،هدف ومکتب شهدا توسعه یابد.

 

در ادامه، ایرج صادقی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه برگزار شده، خاطرنشان کرد: سلسله نشست‌های هفتگی نقد و بررسی کتاب‌های روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان «روایت مادری» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری ادارات‌کل در استان‌ها، یکشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود که استان زنجان نیز به عنوان چهارمین استان این برنامه را برگزار می‌کند.

ارسال نظرات