خبرهای داغ:
سردار قاسمی گفت: در گام اول تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شورا‌های امر به معروف در شهرستان ها، مساجد و محلات ۲۵۰۰ نفر جذب، سازماندهی شدند و با دریافت کارت شناسایی فعالیت خود را در سطح استان آغاز کردند.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۳۶
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: در گام اول تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و شورا‌های امر به معروف در شهرستان ها، مساجد ومحلات دو هزار و ۵۰۰ نفر جذب، سازماندهی و توجیه شدند و با دریافت کارت شناسایی فعالیت خود را در سطح استان آغاز کردند.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ۷۰ شورا در ادارات شهرستان‌های استان، ۲۶ شورا در بسیج اصناف و ۴۰ شورا در بیرجند تشکیل داد که آمران به معروف با وظایف خود توجیه و شروع به فعالیت کردند.

سردار قاسمی گفت: ستاد امر به معروف استان اقدامات خوبی در حمایت‌های حقوقی و قضایی، حمایت از آمران به معروف در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی، دادستان استان و مجموعه بسیج و سپاه خراسان جنوبی انجام داد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) گفت: حضور اعضای ستاد امر به معروف استان در مناسبت ها، برنامه‌ها و گردهمایی‌ها در محیط‌های تفریحی، گردشگری و پارک‌ها از جمله برنامه‌های ستاد استان است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها مختلف جهت توجیه و سازماندهی ستاد‌های شهرستانی، شورا‌های ادارات، نهاد‌ها و دانشگاه‌ها و تشکیل کارگروه‌های مختلف ستاد از جمله کارگروه اجتماعی، مطالبه گری، رسانه و فضای مجازی، فرهنگ و آموزش و واگذاری کار به مردم و فعال کردن هیئت‌های اندیشه ورز با کارشناسان مذهبی و ادارات از جمله اقدامات ستاد امر به معروب و نهی از منکر در خراسان جنوبی است.

سردار قاسمی به تشکیل کارگروه عفاف و حجاب در ستاد امر به معروف استان اشاره و گفت: برگزاری ۵۰ جلسه با کمیته‌های مختلف با موضوعات روز، گردشگری، مسائل نوظهور، نوع پوشش و فعالیت چایخانه‌ها و مراکز بوم گردی اقداماتی ذیل این کارگروه انجام شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: تشکیل کارگروه‌های جهادی و احیاگران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های استان، برگزاری جلسات شورای داخلی و هیئت‌های اندیشه ورز ستاد از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد امر به معروف خراسان جنوبی است.

وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها، وکلای دادگستری، صدا و سیما به منظور ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت.

سردار قاسمی ادامه داد: برگزاری جلسات با جوانان فعال حوزه فرهنگی، طلاب و بانوان و با مجموعه‌های دادگستری، نیروی انتظامی در این مدت توسط ستاد امر به معروف استان انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این مدت با تمام توان و در حد مقدورات اقدامات خوبی در استان انجام داده، اما کافی نیست چراکه معضلات اجتماعی، پدیده‌های نوظهور و ضد اخلاقی در جامعه هست و خواهد بود که بایستی برای حل آن چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها