خبرهای داغ:
سردار قنبری گفت: اشراف اطلاعاتی و عملیاتی نقش مهمی به ویژه در کاهش جرائم مسلحانه دارد. میزان جرائم مسلحانه در سطح کشور بسیار کم است و خوشبختانه پلیس در زمان کوتاه مجرمین را به صورت کامل دستگیر و تحویل مراجع قضایی می نماید.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۵۹
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

قزوین_سردار محمد قنبری در حاشیه بازدید از فعالیت پلیس استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به شیوه های نوین شناسایی مجرمین و شناسایی و کشف جرم بیان کرد: امروز در حوزه کشف جرم به دنبال دو هدف اساسی هستیم که کاهش فاصله بین کشف تا وقوع جرائم و کیفیت کشف جرائم است تا هم در زمان کوتاهی بتوانیم جرایم واقع شده را کشف نماییم و همچنین تا مرحله کشف جرم اقدامات پلیسی را ادامه دهیم.

وی گفت: به همین منظور بحث هوشمندسازی پلیس از سال های قبل در دستور کار فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی قرار گرفته و طبیعتاً یکی از قسمت هایی که بیشترین بهره را در حوزه هوشمندسازی ببرد و در خود را تجهیز و به روز نماید، پلیس آگاهی است تا بتواند از آخرین فناوری های علمی و فنی و اطلاعاتی در کشف جرم بهره مند شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور عنوان کرد: اطلاعات موجود، این امکان را به همکاران پرتلاش پلیس می دهد که علاوه بر اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر مجرمین تصرف اطلاعاتی یافته و هرگونه اقدام مجرمانه آنها را در نطفه خفه نمایند تا کشف پیش دستانه پلیس بیش از کشف بعد از وقوع جرم شود و ابزار و امکانات پلیس هوشمند این امکان را فراهم می نماید.

سردار قنبری در ادامه عنوان کرد: تلاش و تمرکز همه پلیس های تخصصی بر اجرای مولفه پیشگیری است اما طبیعتاً علی رغم اقدامات بسیار زیاد در حوزه پیشگیری، نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند مسوول پیشگیری باشد. جرم ابعاد و حوزه های مختلفی دارد و سازمان های مختلف می توانند در حوزه پیشگیری از جرم نقش آفرینی کنند.لذا نیروی انتظامی یکی از اعضای این فرایند است.

وی افزود: قطعا بعضاً جرم اتفاق خواهد افتاد اما هدف اصلی ما تقویت پیشگیری است و اقدامات کشف پلیس نیز به پیشگیری کمک می کند اما وقتی با مجرمین مبارزه نماییم طبیعتاً مجرمین در مراحل بعد کمتر به دنبال ارتکاب جرم خواهند رفت. در واقع کشف قوی، پیش دستانه، علمی و فنی در بازدارندگی از جرم موثر است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور در ادامه با اشاره به بازدید از مجموعه پلیس آگاهی قزوین اضافه کرد: امروز در بازدید از پلیس آگاهی قزوین، پلیس آگاهی استان، همکارانی مشرف در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی در حوزه مبارزه با مجرمین هستند و نمونه بارز آن در حوزه جرایم جنایی است که موفق شدند صرف نظر از اینکه جرایم جنایی استان در سطح پایینی است اما صدر در صد جرایم را در کمترین زمان ممکن کشف نمایند و بعضاً حتی ارتباط این جرایم و مجرمین را با سایر نقاط در استان های دیگر کشف نمایند که جای تقدیر دارد.

سردار قنبری گفت: این اشراف اطلاعاتی و عملیاتی نقش مهمی به ویژه در کاهش اقدامات جرایم مسلحانه دارد. میزان جرایم مسلحانه در سطح کشور بسیار کم است و خوشبختانه پلیس در زمان کوتاه با استفاده از همین ابزار و توانمندی های موجود، مجرمین را به صورت کامل دستگیر نموده و تحویل مراجع قضایی می نماید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها