خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان :

یک هزار و ۵۸۰ مطب پزشکی در خوزستان مشکل تهویه دارند

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: یک هزار و ۵۸۰ مطب در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ایجاد تهویه مناسب به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۷۳
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

ولی اله حیاتی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: در شرایط فعلی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در  مطب ها، دفاتر پیشخوان و دفاتر پلیس +۱۰ بسیار مهم بوده و این موارد به صورت هفتگی از سوی بازرسان بهداشتی رصد می شود.

وی افزود: از سه هزار و ۵۰۴ مطب در استان خوزستان یک هزار و ۵۸۰ مطب در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تهویه مناسب عملکرد نامناسبی داشته که سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موظف است در طول یک ماه نسبت به رعایت شیوه نامه ها و نصب تهویه مناسب در مطب ها اقدام لازم را انجام دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: در دفاتر پلیس + ۱۰ وضعیت مناسبی داریم و تنها ۱۵ دفتر تهویه مناسب ندارند که مقرر شد تا آخر همین هفته مشکل آنها برطرف شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با رعایت شیوه نامه ها و نصب تهویه هوا تفاوتی بین افراد و صنف ها وجود ندارد و ملاک اجرای مصوبه های ستاد کرونا است افزود: ۸۶ دفتر پیشخوان دولت در سطح استان، نصب تهویه مناسب و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نادیده گرفته اند که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در یک برنامه زمانبندی شده ۲ هفته فرصت دارد تا نسبت به رعایت شیوه نامه ها و تهویه مناسب در این اماکن اقدام لازم را انجام دهد.

حیاتی گفت: تاکنون ۷۰ درصد جمعیت هدف استان دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند که این رقم قابل قبول نیست وخوزستان از استان های پایین کشور در این رابطه است لذا از مردم خوزستان  تقاضا می شود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و دُز دوم واکسن خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که زمان دریافت واکسن دُز سوم‌شان فرا رسیده هر چه سریعتر اقدام کنند تا در برابر سویه جدید اُمیکرون ایمنی لازم در جامعه ایجاد شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در خوزستان گفت: همچنان رعایت شیوه نامه ها، واکسیناسیون و حمایت از طرح شهید سلیمانی در دستور کار این قرارگاه است و به طور جدی رصد و پیگیری می شود.

وی افزود: برای افزایش میزان واکسیناسیون در شهرستان کارون لازم است شهرداری اهواز سه دستگاه اتوبوس در اختیار فرمانداری کارون قرار دهد تا پوشش واکسیناسیون در مناطق حاشیه ای این شهرستان بیشتر شود. 

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها