خبرهای داغ:
زنگانه به توافق انجام شده با هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی همانند «شستا» اشاره کرد و گفت: با مذاکراتی که انجام دادیم مقرر شد این شرکت پروژه‌های بزرگی را در استان اجرایی کند.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۶۶
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

سرمایه‌گذاری میلیاردی «شستا» در استان/ رئیس جمهور به گلستان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ علی محمد زنگانه استاندار استان گلستان صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: گلستان نگارستان ایران است و ما به زندگی در این استان افتخار می‌کنیم و با وجود ظرفیت‌های بی‌بدیل آن جز استان‌هایی که در شاخص‌های مختلف توسعه و پیشرفت در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی افزود: گلستان به دلیل اینکه در کنج کریدور‌ها قرار گرفته متناسب با ظرفیت‌های آن پیشرفت نکرده است.

زنگانه ادامه داد: از زمان طرح حضور من در استانداری گلستان، به دلیل آنکه یکی از شهروندان استان گلستان هستم دچار خوف، رجا و تردید پذیرش مسوولیت سنگین بودم اما زمانی که شاخص‌های استان را مشاهده کردم احساس کردم اگر می‌توانم برای بهبود وضعیت استان گامی بردارم، نباید از پذیرش این مسوولیت شانه خالی کنم.

استاندار گلستان بیان کرد: زمانی که به استان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در درآمد سرانه خانواده وضعیت استان نصف میانگین کشوری است و این احساس خوبی به ما نمی‌دهد و همچنین ۴۷ درصد جمعیت استان روستایی است و جزء استان‌های آخر در شاخص برخورداری خانوارها هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در مدت خدمت در استان گلستان از تاریخ اول آبان ماه سال جاری تا امروز به چند نکته و ره‌یافت رسیده‌ام که برای پیشبرد اهداف به طور قطع حضور رسانه نقش موثری خواهد داشت.

زنگانه عنوان کرد: مسئله حقوقی خلیج گرگان و پتروشیمی کمتر از مسائل اجرایی آن نیست.

وی یادآور شد: ناگزیر باید در این حضور مسؤولان کشوری و سران قوا و نمایندگان دولت، پیگیری‌های جدی را انجام می‌دادیم و این موضوعات را در دستور پیگیری قرار داده‌ایم.

استاندار گلستان اذعان کرد: ورود ما مصادف شد با تکمیل، اصلاح و نهایی‌سازی لایحه بودجه ۱۴۰۱ که در این مدت بخش مهمی از وقت مدیران استان به این موضوع پرداخته شده است.

زنگانه به انتصاب مدیران شایسته در استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با جدیت در حال پیگیری هستیم و این فرآیند بسیار مهمی است.

این مقام مسئول به سفر رئیس جمهور به گلستان اشاره کرد و افزود: ریاست محترم جمهوری پس از سفر خارجی جاری به گلستان سفر‌ خواهند کرد.

وی متذکر شد: دکتر رئیسی طی یک یا دو هفته آینده به گلستان سفر خواهند کرد و خدا را شاکریم که نیازهای مهم استان احصاء شده و اقداماتی که در این مدت انجام شده مردم بدانند مصوبات نهایی حضور رییس جمهور به گلستان مصوبات بسیار موثر و بزرگ در تمام حوزه‌ها خواهد بود.

زنگانه خاطرنشان کرد: مصوبات این سفر چند برابر میانگین مصوباتی بوده که در سایر استان‌ها در سفر ریاست جمهوری انجام شده است و به خاطر عقب‌ماندگی‌‌هایی که از گذشته وجود داشته این حق استان گلستان است و این احقاق حق ان‌شاءالله با حضور ریاست محترم جمهوری به نتیجه خواهد رسید.

استاندار گلستان تاکید کرد: یک چهارم زمان حضور سه ماهه من در استان صرف پیشگیری از ایجاد حواشی و رفع موانع پیشرفت استان و ایجاد فضای آرام برای پرداختن به مسائل توسعه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد ما پیشرفت محله‌محور و‌ روستا محور با استفاده از تجربه‌های موفق گذشته و استفاده از نظر نخبگان در آینده است.

این مقام مسئول به توافق انجام شده با هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی همانند «شستا» اشاره کرد و اظهار داشت: با مذاکراتی که انجام دادیم مقرر شد این شرکت پروژه‌های بزرگی را در استان اجرایی کند.

زنگانه بیان کرد: یکی از این توافق‌ها، ایجاد دامپروری‌های ۱۰ هزار راسی در استان برای کمبود تولید شیر بخصوص برای کارخانه‌های لبنی استان است که به زودی اجرایی خواهد شد.

استاندار گلستان اظهار داشت: همچنین مقرر شده این شرکت پس از حل مشکلات پتروشیمی در این شرکت نیز سرمایه‌گذاری کرده تا مسیر توسعه و تولید پتروشیمی تسریع و تسهیل شود.

وی به موضوع تنظیم بازار و نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: جلسات روزانه و هفتگی با جدیت برگزار می‌شود و مصوبات و امکان عملیاتی شدن تک تک شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها