خبرهای داغ:
عضو هیئت  علمی گروه برق قدرت دانشگاه بیرجند: دستگاه شبیه ساز آرایه خورشیدی پنل های خورشیدی را در محیط آزمایشگاه شبیه سازی می‌کند و هم اکنون از این دستگاه برای تست‌های مورد نیاز در دانشگاه استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۷۸
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،"محمد علی شمسی نژاد" مخترع و عضو هیئت  علمی گروه برق قدرت دانشگاه بیرجند دارای دکتری برق در زمینه الکترونیک قدرت از فرانسه، دانشگاه INPL است،

این مخترع بسیجی با بیان اینکه دستگاه شبیه ساز آرایه خورشیدی را اختراع کردم ام افزود: این دستگاه پنل های خورشیدی را در محیط آزمایشگاه شبیه سازی می‌کند.

این مخترع بیرجندی افزود: توسط این دستگاه می‌توان تحقیقات مختلف مربوط به مبدل‌های خورشیدی و همچنین تست اینورترهای خورشیدی را در آزمایشگاه در هر لحظه از شبانه روز انجام داد و نیازی به نور خورشید نیست.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه نمونه داخلی ندارد و تولید کنندگان مبدل‌های خورشیدی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرتبط به آن نیاز دارند، افزود: این اختراع مربوط به بیش از یک سال پیش است هم اکنون نسخه پیشرفته تر آن را در حال ساخت داریم که در این نسخه امکان سری کردن تعداد زیادی از این دستگاه‌ها وجود دارد.

استاد دانشگاه بیرجند ادامه داد: با این کار می‌توان تست اینورتر‌های با توان بالا مثلا 50 کیلو وات و یا بالاتر را نیز انجام داد.

شمسی نژاد با بیان اینکه پس از ساخت این نسخه به زودی مرحله تجاری سازی آن نیز صورت خواهد گرفت عنوان کرد: هم اکنون از این دستگاه برای تست‌های مورد نیاز مجموعه دانشگاه استفاده می‌کنیم.

وی ضمن تقدیر از مسئولین دانشگاه بیرجند، افزود: مسئولین دانشگاه امکانات آزمایشگاهی لازم را در اختیار تیم ما قرار دادند و توانستیم این کار را به انجام برسانیم.

این مخترع بیرجندی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها با توجه به داشتن پتانسیل علمی لازم به طور کلی می‌توانند در توسعه و استقلال کشور نقش مهمی داشته باشند، افزود: البته در حال حاضر درسطح مدیران کشوری، به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های نو اهمیت زیادی داده می‌شود و با حمایت‌های مالی و معنوی دست اندر کاران می‌توان آینده خوبی را پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: فعالیت تیم ما تحت یک شرکت دانش بنیان (پاک الکترونیک خاوران) مستقر در دانشگاه بیرجند انجام می‌شود و چند مورد کار دیگر هم در دست انجام می باشد که امید است به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ 

علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها