خبرهای داغ:
نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: آموزش وپرورش برای تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین، نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها دارد.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۱۳
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

محمدحسین دارایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش و تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: تصویب قانون تشکیل شورا‌های آموزش وپرورش در ۲۶ دی ماه ۱۳۷۲ توسط مجلس شورای اسلامی، یکی از مترقی‌ترین قوانین در حوزه تعلیم و تربیت کشور بود.

وی افزود: این قانون با هدف تمرکززدایی، تفویض اختیار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بومی و محلی شهرستان‌ها و مناطق مختلف کشور به تصویب رسید.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند ادامه داد: شورا به معنای استفاده از خرد جمعی و عقل دیگران برای انجام امور است که با توجه به اهمیت آن، یکی از سوره‌های قرآن نیز به این عنوان نام‌گذاری شده است و امام علی (ع) نیز در اهمیت آن می‌فرمایند «هر کس با دیگران مشورت کند از عقل آن‌ها استفاده می‌کند».

وی با بیان اینکه مقوله تعلیم و تربیت و رسالت آموزش و پرورش بسیار مهم و در عین حال بسیار دشوار است، اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است که این نیروی انسانی، در واقع موتور محرکه سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها است.

دارایی گفت: با توجه به حساسیت فرایند تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای همه برنامه‌ها و دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری نیست و نیاز است سایر ارگان‌ها، نهاد‌های دولتی و غیردولتی، خیرین عزیز و اولیای محترم دانش‌آموزان مشارکت کنند تا اهداف این سند مهم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی است که قانون در اختیار آموزش و پرورش گذاشته است و عضویت مسئولین ارشد شهرستان، نمایندگان اولیا و خیرین گرامی در این شورا، زمینه را برای تحقق اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت فراهم ساخته است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند تعلیم و تربیت را یکی از دشوارترینِ کار‌ها در عرصه زندگی بشری دانست و عنوان کرد: از آن جایی که سر و کار معلم با دانش‌آموزانی است که پر از هیجان و عاطفه و دارای تفاوت‌های فردی، فرهنگی، اجتماعی و... هستند؛ بنابراین تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این حوزه مهم نیاز به خرد جمعی و برانداختن رای‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی، کار همکاران ما چندین برابر شد، اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های وزارت متبوع، از اول مهرماه در سه گام، اقدام به بازگشایی مدارس و حضوری کردن آموزش‌ها کردیم و با توجه به مصاحبه‌های مقام عالی وزارت، آموزش‌های حضوری در نیمسال دوم سال تحصیلی بسیار فراگیرتر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات