آیت الله مدرسی گفت: زمانی که تاکید می شود در مذاکرات وین با سو ظن با دشمنان برخورد شود بخاطر وجود وقایعی چون قرارداد رویتر و امثال آن در تاریخ این کشور است.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۶۲
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز میلاد با سعاد حضرت صدیقه کبری سلام الله علی‌ها اظهارکرد: مردم و ارادتمندان به ائمه اطهار علیه السلام بهترین اهتمام را در گرامیداشت این روز داشته باشند چراکه این حضرت ریحانه آفرینش و غایت و هدف آفرینش خلقت است.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا مصداق آیه تطهیرو سوره هل اتی و مصداق صد‌ها خیر وخوبی است افزود: زمانی که خدیجه کبری وفات کرد، فاطمه زهرا دور پیامبر می‌گشت و می‌گفت بابا جان مادرم کجاست و حضرت حیران بودند که چه جوابی به او بدهند جبرئیل نازل می‌شود و جانب خدا چنین وحی میکند که خدای تو امر می‌کند سلام به فاطمه برسانی! و این معرفت و عظمت این بانوی اسوه را می‌رساند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: بانوان باید در عمل هم فاطمه سلام الله علی‌ها را الگوی خود قرار دهند به ویژه در مسائل اساسی، چون حجاب و عفاف چراکه دشمن دشمن حجاب اسلامی را هدف قرار داده است و همین اخیرا رسما در مجامع قانون گذاری خود حق عدم استفاده از حجاب اسلامی را در مجامع عمومی به بهانه رعایت حقوق زنان تصویب کردند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه حجاب پرچم اسلام است و گره‌های مسلمانان را محکم می‌کند تصریح کرد: یکی از مسائلی که در کشور ما دارای فوریت است و باید از فاطمه زهرا الگو گرفت مسئله ازدواج و فرزندآوری است و جوان امروز باید در اولین فرصت که حداقل امکان ازدواج را به دست آورد به امر اهتمام ورزد.

وی عنوان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت آن حوضله‌ای که حضرت زهرا به کار می‌گرفت غوغا است چراکه پاسخ گفتن به سوالات مردم را ثواب برای خود می‌دانست و از همین رو شیعه امیرالمومنین و حضرت زهرا باید در تربیت فرزند به ویژه تربیت دینی و علمی کوتاهی نکند و خستگی به خودش راه ندهد.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: معلمان، استادان و همه کسانی که در راه تعلیم و تربیت گام بر می‌دارند و پیرو حضرت زهرا هستند نباید در این مسیر خسته شوند و برای رشد فرزندان این کشور تلاش کند.

آیت الله مدرسی با اشاره به مقارن شدن میلاد امام خمینی با ولادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها گفت: ملت شریف ایران با پیشگامی علمایی، چون امام راحل در مقابل استکبار جهانی قد علم کردند.

وی با اشاره به واگذاری قرارداد رویتر در زمان ناصر الدین شاه به انگلستان گفت: زمانی که تاکید می‌شود در مذاکرات وین با سو ظن با دشمنان برخورد شود بخاطر وجود وقایعی، چون قرارداد رویتر و امثال آن در تاریخ این کشور است که با قصد استثمار و استعمار و بهره کشی از ملت ما پای مذاکره می‌آیند.

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: کسی هدفش خشکانده ریشه این ملت است و سابقه و کارنامه او در گذشته روشن و مبرهن است و هم اکنون هم با خصومت سخن می‌گوید باید هم با سو ظن با او مذاکره کرد نه اینکه با چشم بسته و با زدن خود به خواب هرچه را جلومان گذاشتند امضا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات