رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در گفتگو با ایرنا مطرح کرد
رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور گفت: ۳۵ هزار واحد صنعتی کشور از ۹۰ هزار واحد موجود به دلیل نداشتن زیر ساخت امکان فعالیت و ورود به چرخه تولید را ندارند.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۸۰
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار دکتر علی توشه در نشست با فعالان اقتصادی خوزستان در محل شهرک صنعتی شماره چهار اهواز با موضوع قرارگاه صنعتی سپاه با تشریح اقدامات این قرارگاه افزود: گام نخست برنامه های کاری این قرار گاه صنعتی تلاش در راستای خروج واحدهای تولیدی از رکود و رونق تولید در کشور است.

وی با بیان اینکه بسیج و سپاه همواره با تمام ظرفیت در کنار دولت ها بوده تا مشکلات را برطرف کند گفت: این قرارگاه با شروع کار دولت سیزدهم ۱۵هزار واحد تولیدی کشور را عارضه یابی کرده است.

علی توشه همچنین با اشاره به اینکه واحد های تولیدی در صورتیکه به حال خود رها شوند مشکلات آنها چند برابر خواهد شد افزود: طبق بررسی های انجام شده واحدهای تولیدی در زمینه زیر ساخت، اجرای قوانین و تسهیلات بانکی همچنین در بخش تجارت و بازرگانی با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه نمی توان مشکل تولید را بدون توجه به بازار مصرف و تجارت برطرف کرد ادامه داد: هیچ واحد تولیدی با بهره بانکی ۱۸ درصد سود دهی نخواهد داشت این در حالی است که بانک ها عملا بالای ۱۸ درصد سود تسهیلات دریافت می کنند.

دکتر توشه از راه اندازی سامانه ای برای برقراری ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده بدون واسطه اشاره کرد و گفت:این سامانه به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه صنعتی سپاه امسال راه اندازی شده است افزود: این قرارگاه که در همه استانهای کشور راه اندازی شده است در کنار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای تامین ، ظرفیتی است که می توان از آن برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان ها استفاده کرد.

علی توشه تاکید کرد: در این قرارگاه به دنبال این هستیم تا واحدهای تولیدی که در داخل کشور مواد اولیه کارخانه ها را تولید می کنند به صنایع معرفی کنیم تا مواد اولیه از خارج کشور خریداری نشود.

قرارگاه صنعتی سپاه برای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور امروز از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی اهواز بازدید و با فعالان اقتصادی و صنعتگران به گفت و گو نشست.

در پایان این نشست کتاب عارضه یابی صنایع که از سوی کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی شماره چهار اهواز تالیف شده رونمایی گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات