خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید مدیریت مسایل فرهنگی منطقه و مدیریت بودجه فرهنگی در دست شورای فرهنگ عمومی باشد، گفت: چگونه می‌شود شورایی متولی فرهنگ باشد اما هیچ بودجه فرهنگی نداشته باشد.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۶۱
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن با بیان اینکه در گذشته شورای فرهنگ عمومی، منزلت و جایگاه اجتماعی که باید داشته باشد را نداشت، اظهار داشت: در اواخر دولت سابق هماهنگی‌هایی با شورای عالی در راستای ارتقا منزلت شورا اتفاق افتاد، که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات نوید بخشی در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت مسایل فرهنگی منطقه و مدیریت بودجه فرهنگی در دست شورای فرهنگ عمومی باشد، گفت: چگونه می‌شود شورایی متولی فرهنگ باشد اما هیچ بودجه فرهنگی نداشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دو سند فرهنگی استان و سند قرآنی در همدان تدوین و طراحی شده و به مراکز برای اجرا ابلاغ خواهد شد، گفت: ارتقا جایگاه مسئولان وابسته به میزان عمل به این اسناد است.

وی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به منزله قانون دانست که تخلف از آن جایز نیست، یادآور شد: از مواردی که باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها مورد توجه باشد، فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: البته برای موفقیت بیشتر در این کمیسیون‌ها نیازمند استفاده و حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی در این مجامع هستیم.

وی با بیان اینکه همه ادارات دارای بودجه‌های فرهنگی جداگانه‌ای هستند، عنوان کرد: از آنجایی که اولویت‌هایی فرهنگی و اجتماعی در شورا شناسایی شده، بنابراین باید بودجه‌های فرهنگی نیز در راستای همین اولویت‌ها صرف شود.

شعبانی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی، گفت: با وجود آنکه در ۸ ماه گذشته تنها یک جلسه شورای فرهنگ عمومی در همدان برگزار شده بود اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تا به حال 6 جلسه شورا در همدان برگزار شده بنابراین می‌توان عقب افتادگی‌ها در برگزاری جلسات را جبران کرد.

وی همچنین با اشاره به حضور تیمی متشکل از طلاب و مشاوران در روستاهای مختلف، یادآور شد: این طرح که در شورای فرهنگ همدان مصوب شده، قابلیت آن را دارد که در تمامی شهرستان ها اجرایی شود و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون حوزه علمیه، بهزیستی و آموزش و پرورش، مشاوران با اقشار مختلف صحبت کنند.

شعبانی دیگر مسایل موجود را نوع برخورد با مردم در ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه نوع برخورد مدیران و کارمندان با مردم چندان رضایت بخش نبوده و امیدواریم‌ این موضوع در دستور کار شورا در تمام شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند، اگر کسی حوصله پاسخگویی به مردم را ندارد باید جای خودش را عوض کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات