خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گفت: تقسیم کار، تربیت فرزندان صالح، قناعت، امانت داری و جلب رضایت همسر از ویژگی شاخص حضرت زهرا(س) می باشد
کد خبر: ۹۴۰۹۲۵۶
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

ویژگیهای حضرت زهرا(س) می تواند الگو برای همه زنان و حتی مردان عالم باشد

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گلستان، بخش کوتاهی از مهمترین شاخصه های سبک زندگی حضرت زهرا(س) را تشریح نمودند.

وی اولین شاخصه را "تقسیم کار" دانسته و عنوان کرد: زن و شوهر در فعالیتهای زندگی بایستی نسبت به تقسیم کار و وظایف اقدام نمایند؛ حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین علی (ع) به گونه ای در زندگی تقسیم کار کرده بودند که فعالیتهای خارج از منزل و کارهای سخت و طاقت فرسا به عهده امام علی(ع) و فعالیتهای داخل منزل بر عهده حضرت زهرا(س) بوده است.

ایمانی در ادامه گفت: شاخصه دوم سبک زندگی فاطمی "تربیت فرزندان صالح" می باشد؛ تربیت فرزندان برعهده مادران گرانقدر است که حضرت زهرا(س) فرزندانی چون امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام کلثوم(س) را تربیت نموده و تحویل جامعه بشریت داده است که هر کدام از آنها یک نور بوده و  عظمت خاصی دارا هستند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا تصریح کرد: یکی از ویژگیهای بازر حضرت زهرا(س) "قناعت و مناعت طبع" بوده است که با توجه به شرایط بد اقتصادی در جامعه امروزی لازم است همه افراد معیشت را به اندازه وسع خود برداشته و به آن قناعت داشته باشند.

وی در ادامه "امانتداری در بعد مادی و معنوی" و همچنین "جلب رضایت همسر" را از شاخصه های اصلی زندگی حضرت زهرا(س) عنوان نمودند و خاطر نشان کردند: لازمه داشتن یک زندگی خوب و شیرین این است که زن و مرد در ابعاد مختلف زندگی همدیگر را راضی نگه دارند.

ایمانی در پایان اذعان داشت: ویژگیهای حضرت زهرا(س) می تواند الگو برای همه زنان و حتی مردان عالم باشد و لازمه الگو برداری از این ویژگیها، شناخت بیشتر نسبت به حضرت زهرا(س) و سبک زندگی ایشان می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها