استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هر مدیری در استان رابطه خودش با پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان آن قوی نکند خودش متضرر خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۸۹
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان که با حضور مدیر و شرکت های فعال پارک علم و فناوری استان در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: پارک علم و فناوری در این استان به عنوان یک نهالستان تولید علم محسوب می شود که این نهالستان باید در کل استان رشد کرده و تکثیر یابد.

وی افزود: آثار مفید و ارزشمند شرکت های دانش بنیان و فعال پارک علم و فناوری باید به اطلاع بدنه عمومی مردم استان برسد و شهروندان از نزدیک فواید این شرکت ها را لمس کرده و بدانند که خروجی تمامی این فعالیت ها به نفع آرامش و آسایش خودشان است.

وی تاکید کرد: محصولات این شرکت ها باید در سطح گسترده در اختیار مردم قرار بگیرد و مدیران استانی نیز بدانند که اگر این تولیدات در داخل استان و توسط جوانان خلاق و نوآور پارک علم و فناوری تولید می شود اجازه ندارند از تولیدات سایر استان ها خریداری کنند و حمایت از کالای داخل استانی باید در اولویت کار آنها باشد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: هر مدیر دستگاه اجرایی و دولتی در سیستان وبلوچستان که از پارک علم و فناوری استان فاصله بگیرد خود و اداره تحت مدیریتش متضرر خواهد شد چرا که این شرکت ها با توان و ظرفیت بالایی که دارند می توانند تا حد قابل قبولی موانع سدراه آنها را برداشته و در مسیر تسهیل گری امور ادارات گام های موثری بردارند.

استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: رفع موانع موجود در مسیر پویایی و شکوفایی این شرکت ها یک اولویت انکار ناپذیر است و مدیر و یا نماینده این شرکت ها باید در تمامی جلساتی که استاندار حضور دارد نقش موثر و فعال داشته باشد و مدیران نیز باید ارتباطات خود با آنها را نزدیک کرده و با برگزاری جلسات متعدد مشکلات آنها را برطرف کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: ضرورت دارد تا مشکلات و موانع سد راه شرکت های خلاق و دانش بنیان پارک علم وفناوری به دقیق احصا و شناسایی شده و در قالب کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود و از هیچ مدیری پذیرفته نیست که در این راه سنگ اندازی کرده و همکاری لازم را نداشته باشد.

مدرس خیابانی افزود: شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری نیز باید سطح کمی و کیفی محصولات خود را تا حدی ارتقا دهند که بنگاه های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور نیز راغب شوند تا از تولیدات آنها خریداری کنند که این ارتباط گیری نیز توسط شخص بنده و سایر مدیران استانی تسهیل خواهد شد.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: در حال حاضر تحقق دو هدف مهم بازاریابی مارکتینگ و رشد و گسترش برندینگ خواسته و مطالبه جدی بنده از پارک علم و فناوری استان است که باید با جدیت و به قید فوریت به مرحله اجرا رسانده و عملیاتی کنند چرا که محصولات ارزشمند و ویژه این استان با نشان سایر نقاط کشور در بازارهای ملی و جهانی به فروش می رسد و صنعتگران و تولید کنندگان داخلی سهم قابل قبولی در این حوزه ندارند.

وی اظهار داشت: سیستان وبلوچستا منابع و ظرفیت های بسیار ارزشمند و خدادادی دارد که تبدیل آنها به محصول قابل ارائه و ارزش افزوده از وظایف پارک علم وفناوری است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه محمد نبی شهیکی؛ رئیس پارک علم و فناوری استان آخرین وضعیت پیشرفت و ارتقا پارک را تشریح کرد و برخی از مدیران عامل شرکت های دانش بنیان خواسته های خود را مطرح کردند که استاندار سیستان وبلوچستان با تعیین مدت زمان معین دستور حل موارد مطرح شده را داد.

ارسال نظرات