سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام:

توسعه‌ی یافتگی تابع فرهنگ است

سردار غیاثی گفت: ما توسعه‌یافتگی را تابع فرهنگ می‌دانیم و فرهنگ سرمنشأ شروع و ادامه یک جامعه است و فرهنگ مؤثرتر از سایر حوزه‌ها است و باید در جامعه اسلامی حاکم باشد.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۶۱
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، سردار سید هاشم غیاثی روز چهارشنبه در مراسم پایانی ششمین جشنواره شبیه یاس که در مجتمع آیه ها در مشهد برگزار شد، افزود: ما توسعه‌یافتگی را تابع فرهنگ می‌دانیم و فرهنگ سرمنشأ شروع و ادامه یک جامعه است و فرهنگ مؤثرتر از سایر حوزه‌ها است و باید در جامعه اسلامی حاکم باشد.

 

 

وی ادامه داد: فرهنگ جامعه درواقع هویت و موجودیت یک جامعه را تشکیل می‌دهد و هرچند جامعه در ابعاد اقتصادی سیاسی و دفاعی و نظامی، قدرتمند باشد ولی اگر فرهنگ آن جامعه دچار انحراف شود آن جامعه جامعه‌ای میان‌تهی خواهد شد که نمی‌تواند سایر حوزه‌ها را هم به موفقیت برساند و آن ها را در تراز انقلاب اسلامی ایران شکل بدهد.

 

 

فرماندهی سپاه امام رضا(ع)خراسان رضوی گفت: یکی از آرمان‌های مقدس نظام انقلاب اسلامی نهادینه کردن فرهنگ دینی در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی است و ما همانند خیلی از جوامع غربی نبودیم که فرهنگ را به حال خود رها کنیم بلکه ما معتقدیم که همانند حوزه اقتصاد و سیاست، باید حوزه فرهنگ را نیز مدیریت کنیم.

 

 

وی افزود: مقام معظم رهبری و امام راحل فرهنگ را زیربنای همه اقدامات سالم و به‌دور از هرگونه اغراض در جامعه می‌دانند و ما نیز معتقدیم که فرهنگ نبایستی به حال خودش رها شود بلکه باید جهت‌دهی شود و از لحاظ کیفی حتماً بایستی مورد مدیریت قرار بگیرد چراکه فرهنگ جهت تاریخ را تعیین می‌کند.

 

 

سردار غیاثی ادامه داد: عقیده ما بر این است که بیشترین حساسیت‌ها باید در حوزه فرهنگ باشد چرا که امروزه به ویژه در 2 دهه اخیر تلاش دشمنان را در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی شاهد هستیم و رهبر معظم انقلاب همواره در این خصوص هشدار داده‌اند و به‌صراحت در حوزه تهاجم فرهنگی گفته اند که تهاجم فرهنگی یک کار آرام و بی‌صدا است و در درازمدت تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

 

وی گفت: امروز ما شاهد این هستیم که در حوزه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، دشمن برای اغفال جوانانمان به سراغ ارزش‌ها، ایمان‌، معرفت‌ و عزم‌ آنان و برای فروپاشی حکومت اسلامی به سراغ آرمان‌های اساسی نظام اسلامی می‌آیند و خاک‌ریزهای جبهه و جنگ سخت را برداشته‌ و آن را در دانشگاه‌ها و در مدارس ما گذاشته‌است بنابراین اگر غفلت کنیم و از نسل جوان و نوجوان مراقبت نداشته باشیم چه‌بسا بعدها حسرت خواهیم خورد بنابراین امیدوارم که همه ما بتوانیم در انجام این امر مهم، رسالت خودمان را در تقابل با جنگ نرم دشمن به درستی انجام دهیم.

 

 

فرماندهی سپاه امام رضا(ع)خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن در خصوص جایگاه و منزلت حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا که افتخار عالم وجود و اسوه طهارت، تقوا و پاک‌دامنی و فدائی ولایت بودند، در همسرداری و تربیت فرزندان و عبادت نیز فضایل بی‌شماری دارند که توصیه به سبک زندگی فاطمی و عمل به آن همواره باید در بین خانواده‌ها جاری باشد چرا که پرداختن به زوایای زندگی حضرت زهرا میتواند سبب تعالی زندگی شود که در این راستا ما به بهانه برگزاری مناسبت‌های ائمه معصومین تلاش می‌کنیم که این آگاهی و شناخت را نسبت‌به زوایای زندگی ائمه داشته‌باشیم.

 

 

وی با بیان این که حضرت زهرا نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان ما نیز می‌تواند الگو باشد و نگاه ما به حضرت زهرا از بعد مثال و الگو بودن است، ادامه داد: در سیره حضرت زهرا اصولی همچون شکیبایی ایشان در شرایط سخت، حضور شجاعانه در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی برای درس‌آموزی وجود دارد که می‌تواند در تعالی و رشد اجتماعی و فردی کمک کند.

 

سردار غیاثی همچنین با اشاره به نزدیک بودن دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه و سالروز ورود امام به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل روز دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ که حساس‌ترین زمان بود را برای ورود خود به کشور انتخاب کردند چراکه با فرار شاه امکان کودتا توسط آمریکا فراهم بود و اعلام حکومت‌نظامی شده بود و نیروهای رژیم پهلوی در خیابان‌ها به‌صورت کامل حضور داشته‌اند و این امکان وجود داشت که با ورد امام راحل، کشتار جمعی از طرف رژیم سابق اتفاق بیفتد و چه‌بسا که جان خود امام نیز در معرض خطر باشد.

 

 

وی افزود: اما امام راحل با تصمیمات اعجازگونه خود این روز را برای ورود خود به ایران انتخاب کردند و وقتی‌که وارد کشور شدند بلافاصله با تدابیر درست و به جا دستور دادند که حکومت نظامی بایستی بشکند که بعداً علت این امر و دستور به حکومت‌نظامی مشخص‌شد که آمریکا بنا داشت مدرسه علوی که از اماکن حساس در آن دوره بود و امام در آن مستقر بودند را مورد بمباران خود قرار بدهند و کشتار جمعی راه بیندازند و نگذارند که انقلاب مسیر خود را طی کند اما به لطف خدا و مدیریت امام راحل انقلاب اسلامی ما در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

 

 

فرماندهی سپاه امام رضا(ع)خراسان رضوی ادامه داد: خداوند را شاکرم که امروز جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که دارای شکل و محتوا با آموزه‌های اسلامی و دینی است و بعد از چهل و سه سال از عمر پربرکت انقلاب و جمهوری اسلامی تبدیل به نقطه تحول و تعالی منطقه و لنگرگاه جهان اسلام شده‌است و همچنان مسیر خود را دارد طی می‌کند.

 

مسول بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی، نیز در حاشیه این مراسم در خصوص جزییات برگزاری این مراسم گفت: با توجه به این‌که رسالت اصلی بسیج جامعه زنان ترویج کارهای فرهنگی و تربیتی است و از طرفی لزوم تاثیرگذار بودن این اقدامات را حس می‌کردیم، تصمیم گرفتیم تا در این زمینه از قالب‌های جذاب هنری استفاده کنیم، زیرا اثر‌گذاری آن در مخاطب بیشتر است.

 

 

رویا حیدرزاده افزود: این رویداد با هدف کشف استعدادهای بانوان در سطح عموم، فعال‌سازی گروه‌های هنری و فعال کردن بانوان هنرمند در سطح استان، با موضوعات ارزشی مانند ترویج فرهنگ فاطمی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، زن تراز انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان الگوی سوم زن در دستور کار ما قرار گرفت.

 

 

وی ادامه داد: این جشنواره به همت بسیج جامعه زنان و با مشارکت جمعی بانوان در شش قالب سرود، استند آپ کمدی، اجرا، گویندگی، تولیدات چندرسانه‌ای، پادکست، کلیپ و پوستر کار خود را دنبال کرد.

مسول بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی با بیان اینکه، بیش‌از ۱ هزار و ۵۰۰ اثر در سطح عموم دختران و بانوان جوان استان خراسان‌رضوی در دو سطح استانی و شهرستانی به این جشنواره راه یافت گفت: منتخبین جشنواره شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کردند، که از مجموع این شش قالب هرکدام یک منتخب و یک برگزیده به استان و مرحله دبیرخانه استانی معرفی شدند.

 

 

وی افزود: در دبیرخانه استانی ۱۴۸ اثر به‌عنوان منتخب جشنواره‌های شهرستانی داوری شد، که امروز آیین اختتامیه و تقدیر از زحمات همه رده‌ها و هنرمندانی که در این عرصه شرکت کردند برگزار شد.

 

 

حیدر زاده ادامه داد: اختتامیه این مراسم شروعی است برای اقدام بعدی در سال ۱۴۰۱ و با توجه به خلائی که در بحث‌های محتوایی به‌ویژه در حوزه زنان و دختران وجود دارد، مطالبه ما از دستگاه‌های متولی امر ترویج فرهنگ و هنر این است که بستری را برای ظهور و بروز هنر بانوان این سرزمین فراهم کنند، تا زمینه‌ای برای کشف استعدادهای جدید هنری باشد.

 

در این مراسم از چهار بانوی اسوه صبر و مقاومت، 12 منتخب جشنواره شبیه یاس و 2 فعال رسانه‌ای در حوزه زنان تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها