خبرهای داغ:
امام جمعه بهار:

نسخه زندگی به سبک اسلامی را باید در زندگی حضرت زهرا(س) یافت

بهار-امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی کامل برای بانوان است، تصریح کرد: نسخه زندگی به سبک اسلامی را باید در زندگی این بانوی بزرگوار بجوییم.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۴۰
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان بهار به همراه تعدادی از بانوان بسیجی و بانوان شاغل در ادارات به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن با امام جمعه شهرستان بهار دیدار کردند.

امام جمعه شهرستان بهار در این دیدار با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: هدف خداوند از خلقت بشر در دو جنس برتری و ارجحیت زن یا مرد نبوده و فرقی بین زن و مرد نیست بلکه بر اساس آیات و روایات متعدد، گرامی‌ترین افراد نزد خداوند با تقواترین آنها است.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده اظهار کرد: یکی از ماموریت بانوان تبیین جایگاه زن در اسلام و دفاع از جایگاه زن است، تا کسی جرأت جسارت به زن در اسلام را نداشته باشد؛ همانگونه که خداوند و دین برای زن جایگاه والایی قائل شده و در هیچ مکتبی چنین احترامی برای زن دیده نشده است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن حجت بر اولیای خدا است و چه بسا در آیات متعدد مشهود است و ایشان در نقش مادری، همسری و همچنین دختری چنان ایفای نقش می‌کند که از وی به عنوان ام ابیها یاد شده است.

امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی کامل برای بانوان است، تصریح کرد: نسخه زندگی به سبک اسلامی را باید در زندگی این بانوی بزرگوار بجوییم.

وی با اشاره به اینکه ایشان زمان نیاز در دفاع از دین و ولایت به عرصه می‌آید، افزود: بانوان ما نیز در دفاع از انقلاب با راهی کردن فرزند و همسر به منطقه جنگ، انجام خدمات پشت جبهه همچون طبخ نان، بافت لباس و.. تلاش کردند و بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و دیگر عرصه‌ها خوش درخشیدند و در همین دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا نیز با فداکاری در عرصه سلامت، در دوخت ماسک و گان و خدمات‌دهی در طرح حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کردند.

ارزنده با بیان اینکه این گونه بانوان تعدادشان کم نیست و باید به همگان معرفی شوند چراکه الگوی زن شاخص مسلمان و زن موفق را به منصه ظهور گذاشته‌اند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری زن و مرد در انجام فعالیت‌های مربوط به جامعه‌ بشری و فعالیت‌های زندگی، دارای اجازه‌ مشترک و همسان هستند البته بعضی از کارها هست که باب زنان نیست؛ چون با ترکیب جسمانی آنها تطبیق نمی‌کند و بعضی از کارها هم هست که باب مردان نیست؛ چون با وضع اخلاقی و جسمی آنها تطبیق نمی‌کند، این موضوع ربطی به این ندارد که زن می‌تواند در میدان فعّالیت‌های اجتماعی باشد یا نه. تقسیم کار، بر حسب امکانات و شوق و زمینه‌های اقتضای این کار است.

وی افزود: تلاش‌ها همه دارای ارزش است اما باعث نشود از خود غافل شویم چراکه هدف از خلقت انسان و بشر تزکیه نفس و کمال و نهایت رسیدن به توحید است د؛ر جامعه مراقب باشید در کنار انجام کارها و فعالیت‌های فرهنگی از خودمان عقب نمانیم، تهذیب نفس داشته باشید چراکه مرد از دامن زن به معراج می‌رسد.

امام جمعه شهرستان بهار تاکید کرد: مطلب مهم که در جامعه ما باید توجه شود بحث فرزند آوری است، متاسفانه رشد جمعیت به زیر یک درصد رسیده، تا می‌توانید در بحث فرزند آوری و جلوگیری از انقطاع نسل‌ها، مردم به خصوص بانوان را مطلع کنید، اصل موضوع محافل ما فرزندآوری باشد چرا که جلوگیری از تولید نسل و کاهش زاد و ولد طرح اسرائیلی است که با تمام توان این مطلب را گسترش می‌دهند و در صدد ریشه‌کن شدن جمعیت شیعه است.

نسخه زندگی به سبک اسلامی را باید در زندگی حضرت زهرا(س) یافت

انتهای پیام/

ارسال نظرات