خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان:

حضرت فاطمه(س) الگوی‌ بی‌نظیری از سبک زندگی اسلامی برای همه است

همدان-مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی‌ بی‌نظیری از سبک زندگی اسلامی برای همه است.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۷۱
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

فرزانه رضیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت اسوه بانوان عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن و مادر بر نقش تاریخ‌ساز این بانوی بزرگ دو عالم تاکید و اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام زن بهترین فرصت برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) و تبیین جایگاه واقعی زنان در جامعه است ضمن اینکه این امر نباید محدود به یک روز آیینی و مناسبتی باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن با هدف تبلیغ و ترویج سبک زندگی فاطمی و تقویت نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی با الگوگیری از سبک زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) در همدان برگزار می‌شود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی‌ بی‌نظیری از سبک زندگی اسلامی برای همه است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی را حیاتی دانست و بیان کرد: نقش و جایگاه زن در جامعه اسلامی ارزشمند و از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و جایگاه خانوادگی زن از مسایلی است که از گذشته تاکنون همواره دارای اهمیت بوده و اسلام به جایگاه خاص زنان به عنوان مادر و همسر بسیار پرداخته تا جایی که زن در اسلام با سوره کوثر معرفی شده است.

وی با بیان اینکه زن مظهر آمال بشر بوده و سعادت و شقاوت انسان‌ها به دست او است، به نقش تربیتی زن در جامعه اشاره و تصریح کرد: با تربیت صحیح زن است که جامعه سعادتمند می‌شود.

رضیان الگوپذیری از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه امروز را امری ضرروی دانست و ابراز داشت: شخصیت حضرت زهرا(س) و زندگی کوتاه اما پربار آن حضرت، درس‌هایی ناگفته دارد که می‌توان از آن به عنوان الگویی برای همه نسل‌ها استفاده کرد به شرطی که بتوانیم از وجوه شخصیتی آن حضرت به زبان روز برای جوانان سخن بگوییم.

وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل و بسیار شایسته برای زنان است، تصریح کرد: زنان ما باید ادامه دهنده راه حضرت زهرا (س) باشند و تنها با ادامه دادن راه آن حضرت و قرار گرفتن در این مسیر می‌تواند به قله کمال دست یابد، ضمن اینکه زنان و مردان ما هر دو در کنار هم دارای مقام و کرامت هستند و هیچکدام بر دیگری برتری ندارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان افرود: بعد از انقلاب اسلامی با تغییر نگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی، زنان توانستند حضور پررنگی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی پیدا کنند.

وی بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی تاکید کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران زنان را وارد عرصه‌های مختلف جامعه به  دور از نگاه جنسیتی با عفت و حجاب کرد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جلوی افکار متحجرانه ایستادند و تاکید کردند زنان باید در کنار مردان فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات