خبرهای داغ:
رسولی فر گفت: در حوزه های ۱۹ گانه استان، ۲۱۲ عنوان برنامه از سوی بسیج دانش آموزی استان برگزار می شود که اولین برنامه به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس سطح استان با حضور فرمانده سپاه استان و مسوولان استان و همچنین حضور در گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه قزوین است.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۵۲
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری به مناسبت دهه فجر با حضور دکتر حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و‌پرورشاستان قزوین، سرهنگ هادی بغدادی مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین و سرهنگ رسولی فر مسوول بسیج دانش آموزی و اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جلسات بسیج اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

 

سرهنگ رسولی فر در این مراسم با اشاره به همکاری و تعامل خوب بین بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش بیان کرد: ما خود را از آموزش و پرورش جدا نمی دانیم و سپاه و بسیج در کنار آموزش و پرورش برای امر تعلیم و تربیت قرار دارند و ارتباط خوبی بین این سه مجموعه وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه فاتحه انقلاب را برینکتون بیست سال بعد از انقلاب در کتاب «کالبد شکافی چهار انقلاب» بیان کرده اما این انقلاب پابرجا و محکم بر آرمان های خود ایستاده اما دشمن در تلاش برای براندازی آن است. علمای ما فتوا می دهند و ما پایبند آن هستیم. نظریه پردازان غرب نیز برای مهار انقلاب های بزرگ جهان نظریه می دهند که برینکتون یکی از این نظریه پردازان است. وی معتقد است انقلاب ها از بین می روند و با استدلال خود درپی این امر است که جوان انقلابی را از هدف خود باز دارد. اما غافل از این است که این مکتب متصل به خداوند و مکتب حسینی است.

 

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان در ادامه عنوان کرد: انقلاب ایران تنها انقلابی است که به صورت عمودی با حضور تمام اقشار و سنین اتفاق افتاده و نقش رهبری در این انقلاب نقشی انکارناپذیر، موثر و جریان ساز است. فتنه های دشمن در ایران توسط مردم خنثی شد و امنیت و انتخابات همه با حضور مردم اتفاق افتاد. ایران مردمی سازمان دهی شده دارد که این سازمان دهی «بسیج» است. بسیجی صرف گرفتن عضویت و کارت نیست بلکه به روحیه، تفکر و عمل جهادی است. 

 

رسولی فر اظهار کرد: ادعای نظریه پردازان غرب این است که انقلاب فرزندان خود را می بلعد اما اینگونه نیست انقلاب اسلامی فرزندان انقلابی خود را منتشر می کند و توسعه می دهد. ما در هر قشر و لباسی باید مراقب تفکرات خود باشیم. انقلاب میدان دارد و باید در میدان عمل، خود را ثابت کنیم. حاج قاسم یک مرد میدان بود که عمل خود را با حضور در میدان عمل ثابت کرد.

 

وی گفت: اگر به انقلاب، اسلام، اهداف انقلابی، مستضعفین، پایبند هستید انقلابی هستید. اگر به عنوان یک وطن پرست به استقلال کشور پایبندید، انقلابی هستید و اگر به تقوای دینی و سیاسی پایبند هستید انقلابی هستید و این شاخصه های معیار انقلابی بودن از بیان مقام معظم رهبری است. 

 

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار کرد: چهل سال قدم برداشتن برای انقلاب، گام اول انقلاب را رقم زد و چهل سالگی دوم، گام دوم انقلاب است که معیارهایی برای گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است. قطار انقلاب محکم و استوار ۴۳ سال در حال حرکت است و هر کسی با این قطار حرکت کند در مسیر تمدن سازی انقلاب و زمینه سازی ظهور قدم برداشته است.

 

برگزاری ۲۱۲ عنوان برنامه از سوی بسیج دانش آموزی استان در ایام دهه فجر

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های بسیج دانش آموزی استان قزوین در ایام دهه فجر بیان کرد: در حوزه های ۱۹ گانه استان با ۲۱۲ عنوان برنامه از سوی بسیج دانش آموزی استان برگزار می شود که اولین برنامه به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مدارس سطح استان با حضور فرمانده سپاه استان و مسوولان استان و همچنین حضور در گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه قزوین است.

 

رسولی فر تصریح کرد: فضاسازی محیطی در سطح مدارس اداره کل و معاونین پرورشی، با توجه به بیماری کرونا در بیش از هزار مدرسه برگزار خواهد شد. غبارروبی گلزار شهدای استان، نشست های بصیرتی در خصوص اهداف و دستاوردهای انقلاب در فضای حقیقی و مجازی، بزرگداشت ایام انقلاب در بیش از ۴۳۰ مدرسه، مسابقه فوتسال توسط ۴۳ تیم از ۴۳ مدرسه جهت بزرگداشت ۴۳ سالگی انقلاب در سطح مدارس استان، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای انقلاب اسلامی بخشی از برنامه های بسیج دانش آموزی است.

 

وی افزود: همچنین اجرای پویش های مختلف از جمله پویش «ما می توانیم»، پویش «بچه بسیجی» با محوریت مفاهیم انقلابی و با استفاده از ظرفیت دانش آموزان، پویش «هم آوا» در خصوص قرائت نامه دسته جمعی دانش آموزان در پشت تریبون نماز جمعه پیش از خطبه ها از دیگر برنامه های این قشر بسیج در ایام دهه فجر است.

 

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین در ادامه بیان کرد: به مناسبت ۴۳ سالگی انقلاب از ۴۳ خانواده شهید دانش اموزی دیدار خواهد شد و تقدیر از ۴۳ فرمانده واحد دانش اموزی، کلنگ زنی بوستان شهدای دانش آموز در باغ موزه دفاع مقدس، و کاشت ۲۷۶ نهال مثمر به یاد ۲۷۶ دانش آموز از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی است.

 

سرهنگ رسولی فر در ادامه با اشاره به راه اندازه سه حوزه دانش آموزی در استان عنوان کرد: تا کنون ۱۹ حوزه دانش آموزی در استان فعال بود که با کمک اداره کل آموزش و پرورش سه حوزه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان در شهر ارداق، دانسفهان و بخش محمدیه نیز به این ۱۹ حوزه اضافه شد که این تعداد به ۲۲ حوزه دانش آموزی ارتقا یافت.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها