استاد حوزه و دانشگاه:

آرمان اصلی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی گفت: انقلاب اسلامی ما را در بین الطلوعین ظهور خورشید امامت وولایت حضرت ولی عصر(عج) قرار داده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۵۳۳
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه معارف عقیدتی سیاسی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در آستانه ایام الله دهه فجر در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  دکتر سیدمهدی هاشمی در این مراسم با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه قصص ، اظهار کرد: غلبه جبهه حق بر جبهه باطل، اراده قطعی الهی است .

استاد حوزه و دانشگاه، 5ویژگی نظام استکباری و فرعونی را تشریح کرد و افزود: ادعای کدخدایی جهان، تقسیم ملتها و زورگویی به آنها، که مصداق آن تقسیم جهان به بلوک شرق و غرب و غارت و چپاول کشورهای ضعیف، قتل عام بیگناهان مانند ذبح کودکان در زمان فرعون برای پیشگیری از ظهور حضرت موسی علیه السلام، که مصداق آن جنایات داعش در زمان ماست که دست پرورده استکبار جهانی می باشد، از ویژگی های فرعونیان و نظام استکباری است.

وی تصریح کرد: اراده الهی تکوینی است، نه تشریعی. اراده الهی وجود دارد و در پرتو اراده ما تحقق می یابد و فعل ما واسطه می باشد. پیروزی جبهه حق بر جبهه باطل اراده تخلف ناپذیر قطعی الهی است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) اراده قطعی الهی است و یکی اس سنتهای قطعی الهی، غلبه جبهه حق بر باطل است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از مصادیق تحقق این اراده الهی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران ما را در بین الطلوعین ظهور خورشید امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) قرار داده است و باید بدانیم که خوابیدن در بین الطلوعین کراهت دارد و باید ایستادگی کنیم و زمینه را برای ظهور آماده سازیم؛ زیرا آرمان اصلی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین  هاشمی، گفت: وارثان اصلی زمین کسانی هستند که به مصداق آیه شریفه 5 ازسوره مبارکه القصص «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» باشند.

وی، ویژگی های وارثان زمین را پرهیز از فساد و علوّ دانست و با اشاره به آیه شریفه83 از سوره مبارکه القصص«تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا»، اظهار کرد: شرط رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، پرهیز از عُلُوّ و پرهیز  از فساد است که مصداق آنها در تاریخ قارون و فرعون می باشد.

ارسال نظرات