امام جمعه اردبیل:

امثال شهید سلیمانی‌ها سیطره دشمنان را برچیدند

امام جمعه اردبیل گفت: امثال شهید سلیمانی‌ها در جامعه سیطره دشمنان را برچیده‌اند و باید راه و اهداف شهدای والامقام را در جامعه به یک فرهنگ نهادینه تبدیل کنیم.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۵۸
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

امثال شهید سلیمانی‌ها سیطره دشمنان را برچیدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در همایش شهدای روحانی، بصیرت سیاسی و انقلاب استان اردبیل اظهار داشت: در برابر رسالت و وظایفی که انجام می‌دهیم باید مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهیم و خداوند در برابر تکالیفی که به بندگانش می‌دهد جواب و اعمال خوب می‌خواهد.

وی بیان کرد: اول باید معین شود که در برابر بیرق کدام امام سینه زده‌ای چرا که هر کس با امام خود محشور خواهد شد همان طور که فرعون امت خود را به مسیر بد برد.

عاملی گفت: خداوند می‌فرماید حتی اگر میل به ظالم داده شود گناهکار خواهید بود و ماموریت امام حسین(ع) برگرفته از اصول بود تا در برابر ظلم کوتاهی نشود.

امام جمعه اردبیل گفت: خداوند در قرآن کریم به اندازه حضرت موسی حرف نزده چرا که خداوند به بندگانش غیرت دارد و نمی‌خواهد به دست فرعون بسپارد و خداوند قلب شما را خودش پرورانده و به موسی فرموده تا اجازه ندهد تا فرعون تولیت مردم را به دست بگیرد.

وی اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) و موسی(ع) از خداوند خواسته بودند تا امامت را بر عهده بگیرند چرا که قدرت در دست نداشتند ولی خداوند تربیت انسان را از پیامبران خواسته بود و موسی(ع) در جواب سخن عجیبی فرمود که شکر نعمت‌های تو را به گونه‌ای به جا می‌آورم تا در جهان دست عبرت شود.

امام جمعه اردبیل گفت: جهان اسلام هم همین طور به دین خود ادا کرده و با توجه که از جهت علمی، استقلال و اقتصادی و تمامی عرصه‌ها تحقیر شده بودیم و قبل از انقلاب اسلامی هیچ چیزی نداشتیم حتی ذوب آهن هم از آمریکا به ما نرسید اما به برکت خون شهدا توانستیم به گسترش روزافزون علم و تکنولوژی دست یابیم.

وی اظهار کرد: کسی که قرآن می‌خواند باید سخنان حضرت موسی(ع) را برای خود الگو قرار دهد که در این زمینه انتظار داریم تا آداب و رسوم ازدواج و برخی اقدامات نامتعارف توسط بانوان شکسته شود که هزاران برابر بالاتر از مقابله‌های برگزار شده بالاتر است چرا که آداب اجتماعی یک ضرورت مهم و اساسی است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) فرموده هیچ فکر نمی‌کردی چنین کتابی به تو بفرستیم و خداوند خودش می‌داند که چه کتاب ارزشمندی نازل فرموده است. برو شکرگزار این باش. حق نداری در جامعه برای کافران پشتیبان باشی.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: امثال شهید سلیمانی‌ها در جامعه سیطره دشمنان را برچیده و این یک سیستم جهانی است و برگرفته از خون شهداست که هر چه داریم مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم.

ارسال نظرات