خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری نهاوند خبر داد
نهاوند-سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: برای احداث سردخانه نهاوند با ۳ هزار تن ظرفیت اعتبار لازم اخذ شده، البته هنوز تخصیص پیدا نکرده اما در حال طی مراحل اداری است.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۸۸
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر سلگی در جلسه کمیته اقدام مشترک کارگروه تنظیم بازار شهرستان نهاوند اظهار داشت: تعیین تکلیف قیمت نهاده هرچه سریع‌تر در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت کمیته باید نظارت جدی بر بازار باشد چراکه معیشت مردم را در بر می‌گیرد، افزود: جهاد کشاورزی برای بازرسی‌ها بیش از پیش پای کار باشند.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: اداره صمت و اتاق اصناف برای کنترل قیمت بازار به خصوص در آستانه شب عید جدیت بیشتری را در دستورکار خود قرار دهد.

وی افزود: برای احداث سردخانه نهاوند با ۳ هزار تن ظرفیت اعتبار لازم اخذ شده، البته هنوز تخصیص پیدا نکرده اما در حال طی مراحل اداری است.

سلگی با اشاره به اینکه نهاوند قطب تولید گشنیز در کشور است، گفت: متاسفانه آن طور که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده نشده است که باید در دستور کار قرار گیرد.

*نظارت بر بازار ادامه دارد

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند نیز در ادامه اظهار داشت: بنا بر پیگیری تحلیلی از بازار موجودی  کالاها در نهاوند وضعیت مطلوبی دارد؛ ۴۶٠ تن برنج، ۱٠٠ تن قند، ۱۲٠ تن شکر و ۸٠ تن روغن در بازار موجود است، و کارخانه نگین نهاوند هم تولیدی روزانه خود را در زمینه روغن دارد  و موجودی کالاها در نهاوند در وضعیت به نسبت خوبی است.

نقی کاکاوند افزود: حمل بار را در شهرهای کنگاور، اسدآباد، تویسرکان، به صورت مرتب در برنامه کار خود خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار ادامه دارد و افراد متخلف جریمه خواهند شد، تصریح کرد: یک اکیپ ثابت برای نظارت در نانوایی‌ها داشتیم و تاکنون چهار پرونده برای نانوایی‌های متخلف در نهاوند تشکیل شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند با توجه به افزایش قیمت شکر و قند افزود: در زمینه قند و شکر یک افزایش قیمت داشتیم، با توجه به مبحث حذف ارز ترجیحی در هفته های گذشته در طرح افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده است، قیمت‌ها به صورت ارزش افزوده باید روی کالاها قرار بگیرد، اکیپ‌های مشترک بازرسی در طرح تشدید نظارت بر بازار حضور فعال‌تری خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات