خبرهای داغ:
موسوی در نشست خبری:

در مراسم ۲۲ بهمن سلامت مردم برای ما مهم است/ «جشن ملی ۱۴۰۰»؛ شعار دهه فجر

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این که در مراسم ۲۲ بهمن سلامت مردم برای ما مهم است، گفت: اگر شرایط به طوری باشد که شیوع کرونا حاد نباشد برگزاری راهپیمایی به صورت متعارف خود دنبال می شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۰۲
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، صبح امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رسانه ها تریبون انقلاب اسلامی هستند/ «جشن ملی ۱۴۰۰»؛ شعار دهه فجر

سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: ایام بهمن ماه، ماه خون، قیام، اتحاد امید و پیروزی ملت بزرگ ایران را و تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره ی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران را گرامی می دارم.

وی با بیان این که در آستانه ی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، ادامه داد: از این پدیده و تحول بزرگ منطقه ای ملت ایران چهل و سه سال گذشته و در این چهل و سه سال علیرغم تحریم ها، فشار ها و جنگ ها ملت ایران مستقل و سرافراز ایستاد، دشواری ها را تحمل کرد و پای آرمان های خود ایستاد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر خاطرنشان کرد: امروز همه دشمنان اذعان دارند که فشار های همه جانبه هیچ اثری نداشته است.

موسوی تصریح کرد: در روزگاری که قدرت های جهانی تصورشان این بود که این انقلاب چند سال بیشتر دوام نخواهد آورد، امروز شاهد هستیم که بسیاری از مردم منطقه و دنیا امروز پرچم آرمان های انقلاب اسلامی را برافراشته اند.

وی مطرح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بعنوان نظام برآمده از این انقلاب سرافراز ایستاده و نسل های جدید انقلاب اسلامی مقید و متعهد به آموزه های انقلاب و رهبری عالیقدر آن هستند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به این که آنچه که ما در قامت شهدای مدافع حرم و مقاومت مردم عراق سوریه لبنان و فلسطین می بینیم گوشه هایی از تلالو انقلاب هستند، یادآور شد: در آستانه ی سالگرد پیروزی انقلاب ستاد مرکزی دهه فجر برنامه های متعددی را طراحی کرده و با تشکیل این ستاد از چند ماه قبل سیاست ها و اهداف مربوط به دهه فجر تدوین و ابلاغ شده است.

موسوی اظهار کرد: به رغم همه شبهه افکنی های دشمنان ان شاءالله جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوه تر برگزار کنیم. اگرچه در همه برنامه ها تاکید داریم که پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی اضافه کرد: بنا شد که برنامه ها به صورتی انجام شود که کمترین آثار را در مسائل بهداشتی داشته باشیم. تاکید ما بر این است که مراسمات در همه ی دهه فجر برگزار شود.

رئیس ستاد دهه فجر از تشکیل ۲۶ کمیته در این ستاد خبر داد و گفت: این کمیته ها همه ی موضوعات و اقشار را در بر می گیرند و جشن های دهه فجر تبلور همه اقشار و ادیان و اصناف کشور هستند.


به گفته وی در کنار این کمیته ها هیئت های اندیشه ورزی تشکیل شده که مباحث محتوایی مربوط به دهه فجر را در آن بررسی و طراحی می کند.

موسوی خاطرنشان کرد: در تمامی استان ها ستاد دهه فجر شکل گرفته است و همه ورارتخانه ها و دستگاه های کشور ستاد های دهه فجر را شکل داده اند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اضافه کرد: تاکید ویژه ما در ستاد دهه فجر بر مردم محور بودن جشن های دهه فجر امسال است. مردم همانطور که بانی انقلاب اسلامی بودند قوام این انقلاب نیز هستند.

وی تاکید کرد: اقوام، ادیان، اصناف و اقشار مختلف اعلام آمادگی کردند که در اماکن متعلق به خودشان دهه فجر را گرامی بدارند‌.

موسوی با بیان این که تلاش بر این شده که زمینه ها و اثر های لازم برای بروز خلاقیت های مردمی آماده شود، گفت: به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده که زمینه را برای حضور مردم آماده کنند.


وی رسانه ها را تریبون انقلاب اسلامی خواند و اشاره کرد: ما قبل از دهه فجر هفته استقبال دهه فجر را داشته ایم و با توجه به لزوم مقدمات شعار های محوری را طراحی و تدوین کرده ایم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اذعان داشت: شعار دهه فجر امسال " جشن ملی ۱۴۰۰" است که با این شعار به استقبال برنامه های ۱۴۰۰ خواهیم رفت.

موسوی با اشاره به برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: محور اصلی برنامه های ما «امید و وحدت» است.

وی با توجه به نخستین روز دهه فجر روز و روز تاریخی ورود امام راحل به کشور خاطرنشان کرد: در این هفته ادای احترام و نثار گل به مرقد مطهر امام راحل را خواهیم داشت.

وی به شرح برنامه های ستاد مرکزی دهه فجر پرداخت و گفت: امروز شستشوی مرقد امام راحل را با گلاب کاشان در برنامه داریم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر افزود: مراسم یوم الله ۱۲ بهمن برای ما حائز اهمیت است و امسال هم برنامه های متعددی طراحی شده که با حضور مردم و رعایت پروتکل بهداشتی اجرا خواهد شد.

موسوی تاکید کرد: پیوست همه ی برنامه های ما در دهه فجر رعایت پروتکل های بهداشتی است و همه ی برنامه ها با ستاد مقابله با کرونا تنظیم شده است.

وی از برگزاری برنامه ی ویژه مکان جلوس در محل جلوس امام راحل در بهشت زهرا خبرداد و گفت: مراسم ویژه فرودگاه مهرآباد در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد، رژه ی موتور سواران در مسیر حرکت امام خمینی که به صورت نمادین با حضور موتور سواران مردمی و نظامی برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های ما در روز ۱۲ بهمن هستند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با بیان این که همزمان با این رژه مسیر حرکت امام راحل نیز گلباران خواهد شد، ادامه داد: در روز دوازده بهمن در صد و ده هزار مدرسه سراسر کشور زنگ انقلاب به صدا در می آید و در طول دهه فجر برنامه هایی با حضور ۱۵ میلیون دانش آموز اجرا خواهد شد.

موسوی از برگزاری پویش پرچم به عنوان نماد وحدت ملی توسط گروه های مردم نهاد خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی، نمایشگاه های دانش آموزی، عیادت از جانبازان دفاع مقدس، مسابقات کتابخانی و هم عهدی با قبور شهدا از دیگر برنامه های ما هستند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به برنامه ی ویژه صبر و شکر در شب ۲۲ بهمن و اجرای آن در بقاع متبرکه ، افزود: در بیش از شصت هزار مسجد کشور یادواره شهدای انقلاب را خواهیم داشت و همچنین، مراسم تجلیل از خانواده های شهدا، برگزاری گفتمان های دینی، شبکه اعزام مبلغ دینی و سخنران به منظور تشریع اهداف نظام را در دستور کار قرار داده ایم.

موسوی مطرح کرد: محتوای مجازی در کمیته های مختلف تولید شده است و همچنین بیش از دو هزار خبرنگار و تصویر بردار داخلی و خارجی مراسمات دهه فجر را پوشش خواهند داد.

وی تاکید کرد: ۱۱۰ خبرنگار خارجی هم از رسانه های مختلف خارجی دعوت شده اند که امیدواریم با حضور وحدت آفرین مردم این مراسمات در جای جای میهن اسلامی برگزار شوند .


رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با بیان این که علاوه بر فضای عمومی این برنامه ها در فضای مجازی هم دنبال می شوند، خاطرنشان کرد: در ستاد مرکزی دهه فجر دو اصل را مقرر کرده ایم . اولا که حتما مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوه هرچه تمام تر برگزار خواهیم کرد و برای برپایی این جشن در هر حالت ممکن برای شرایط عمومی کشور برنامه ریزی کرده ایم.

موسوی اصل دوم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: ضمن این که بنا داریم که حتما مراسم پرشکوه و مردمی برگزار شود، رعایت پروتکل ها و شرایط کرونا را برای خودمان اصل قرار داده ایم.

وی با بیان این که در مراسم ۲۲ بهمن سلامت مردم برای ما مهم است، یادآور شد: اگر شرایط به طوری باشد که شیوع کرونا حاد نباشد برگزاری راهپیمایی به صورت متعارف خود دنبال می شود، اما اگر بنابر رعایت شدیدتر پروتکل ها باشد، برنامه های دیگری را هم را درنظر گرفته ایم.

وی در خصوص تاریخ نهایی تصمیم گیری برای شیوه برگزاری راهپیمایی یو الله 22 بهمن مطرح کرد: تا آخر هفته جاری تصمیم گرفته می شود که برگزاری مراسم یوم الله ۲۲ بهمن به چه صورتی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار