بیش از ۵۳ هزار کودک زنجانی تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند

زنجان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله این استان همزمان با کشور از روز شنبه /۹ بهمن/ به تعداد جامعه هدف ۵۳ هزارو ۵۰۰ نفر آغاز شده که میزان تزریق و فاصله بین ۲ نوبت طبق معمول و مشابه سایر گروه‌های سنی است.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۴۴
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

دکتر مشهود تقیلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کمیته ملی واکسن کووید- ۱۹، واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال این استان نیز آغاز شده است، افزود: از روز شنبه این گروههای سنی‌ می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دُز اول واکسن خود را دریافت کنند.

بیش از ۵۳ هزار کودک زنجانی تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سینوفارم و پاستوکووک واکسن‌های مورد تایید برای این گروه سنی بوده و والدین می توانند نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

 

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، واکسیناسیون گروه‌های سنی ۵ تا ۹ سال نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت اول به هیچ عنوان تزریق نمی‌شود اظهار داشت: این نوع واکسن فقط برای تزریق به عنوان نوبت دوم یا تزریق به برخی از مسافران خارج از کشور در ۳ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون "برق، پیام و امام علی" موجود است.

 

این مسئول با بیان اینکه مسافرین خارج از کشور ابتدا باید برای بررسی و معرفی‌نامه به همراه مدارک به مرکز بهداشت شهرستان واقع در چهارراه امیرکبیر مراجعه  کنند، ادامه داد: پایگاه واکسن برق واقع در خیابان اول شهرک، پایگاه واکسن پیام در بلوار ۲۲ بهمن و پایگاه امام علی واقع در سه‌راه امجدیه و واکسیناسیون پردیس علوم پزشکی واقع در جاده گاوازنگ بالاتر از بیمارستان موسوی آماده ارائه خدمات در این نوع واکسن هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان در صورت بروز عوارضی مانند اختلال بینایی، حالت تهوع و استفراغ، سردردهای مستمر یا بروز لکه‌های قرمز و کبودی پوست به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت منطقه خود مراجعه کنند.

ارسال نظرات