خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کاری جهادی به فعالیتی گفته می‌شود که خنثی کننده نقشه دشمنان باشد.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۲۱
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در نشست کارگروه‌های برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه صرفاً به هر کار خوبی کار جهادی گفته نمی‌شود، اظهار داشت: کاری جهادی به فعالیتی گفته می‌شود که خنثی کننده نقشه دشمنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر در دهه فجر قرار است کار جهادی انجام شود، اولین ضرورت شناخت نقشه دشمن و نحوه فعالیت او است، گفت: در برنامه‌ریزی‌های مراسمات ایام الله دهه فجر، باید نقشه‌های دشمن مورد مطالعه قرار گیرد و بدانیم که دشمن به دنبال چه اهداف و اجرای چه برنامه‌هایی در کشور است.

امام جمعه همدان یکی از عجایب امروز جامعه را دروغگویی دشمن با صدای بلند و بدون هیچ دغدغه‌ای دانست و اظهار داشت: گاهی از موارد در اخبار و مطالبی که از بنده در رسانه‌های معاند نقل می‌شود، آنقدر به راحتی دروغ گفته می‌شود که به مزاح نزدیک‌تر است و باعث خنده انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه گلایه‌مندی‌ها و نقاط ضعفی در کشور وجود دارد، اما این گلایه‌مندی غیر از پشیمان بودن است، عنوان کرد: وظیفه همه ما در شرایط فعلی این است که نسبت به واقعیت‌های انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر احساس تعهد داشته باشیم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه بیشترین تلاش دشمن نسبت به نسل جوانی است که انقلاب را ندیده است، مطرح کرد: دشمن برای تحریف انقلاب هیچگاه به سراغ انقلابیون گذشته نمی‌رود، بلکه تلاش می‌کند تا واقعیت را برای افرادی که شرایط آن دوران را ندیده‌اند، تحریف کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که تمرکز دشمن در این عرصه قرار دارد، بنابراین لازم است برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها داشته باشیم و شرایط گفت‌وگوی نسل جوان با انقلابیون گذشته را فراهم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه فضاسازی و اجرای مراسم در ایام الله دهه فجر لازم، اما کافی نیست، یادآور شد: این روزهای مبارک بهترین زمان برای انجام کارهای بنیادی همچون اصلاح تفکراتی است که دشمن در حال ضربه زدن به آن است.

وی با تاکید بر اینکه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی باید به معنای واقعی کلمه، مردمی باشد، خاطر نشان کرد: از اقدامات دیگری که در این ایام می‌توان انجام داد، این است که حداقل یک مشکل از شهر و منطقه توسط مسئولان برطرف شود و هر دستگاهی برای باز کردن یک گره از مشکلات مردم اعلام آمادگی کند چرا که این مسئله در افزایش رضایت عمومی بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات