دستاوردهای انقلاب برای مردم بازگو شود/«جهاد تبیین» راهکار ایستادگی برابر توطئه های دشمنان است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: «جهاد تبیین» مهمترین راهکار ایستادگی برابر توطئه های دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۵۶
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین راجی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان انجام شد، به مناسبت آغاز ایام‌الله دهه فجر که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال تحریف و کم‌رنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند؛ بنابراین ایستادگی در برابر این هجمه دشمنان نیازمند جهادی به نام «جهاد تبیین» است.

وی با بیان اینکه باید راهکارها و روش‌های صحیح تبیین را بیاموزیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ثمره تبیین باید ایجاد حرکت عمومی در جامعه باشد که در ادامه نیز رهبری فرمودند راهکار ایجاد حرکت عمومی در جامعه با جهاد امیدآفرینی میسر می‌شود؛ و به عبارتی دیگر باید در مردم به وسیله جهاد تبیین امید و انگیزه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام راجی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «نقاط امیدبخش نظام را به مردم بگویید تا مردم امیدوار شوند» ضمن استناد به بیانیه گام دوم انقلاب در این زمینه گفت: هر کس دین الهی را یاری کند، خداوند یاریگر اوست؛ این را خداوند در طول تاریخ بارها و بارها اثبات کرده است.

این استاد برجسته علوم حوزوی و دانشگاهی با بیان اینکه «نصرت الهی» اولین نقطه امیدبخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: «دستاوردهای انقلاب» در طول 43 سالی که از عمر این انقلاب می‌گذرد، دومین نقطه امیدبخش نظام است که لازم است این دستاوردها برای مردم بازگو شود.

راجی با اشاره به ترور شخصیت‌های برجسته کشورمان به دست دشمنان و منافقان کوردل قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب در عرصه‌های مختلف موشکی و دفاعی، علمی، انرژی، پزشکی، توسعه انسانی، آموزش ابتدایی، تحصیلات دانشگاهی به دستاوردهای شگرفی دست یافته است و در سطح دنیا و بین‌المللی زیادی برای گفتن دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید ابعاد مختلف دستاوردهای به دست آمده انقلاب اسلامی ایران برای مردم بیان شود، گفت: در کرامت زن ایران رتبه یک دنیا در برابری حق تحصیل دختر و پسر در دنیا را داراست؛ این در حالی است که ایران چهل سال پیش جزو بی‌سوادترین کشورها در حوزه تحصیل بانوان بود.

نویسنده کتاب «صعود چهل‌ساله» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هفت دستاورد را برای چهل سال اول انقلاب بیان کرده‌اند که شامل ثبات، امنیت، حفظ تمامیت ارضی، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی، به اوج رساندن مشارکت مردمی، ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و توان روزافزون ایستادگی در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان است.

راجی سومین نقطه امیدبخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سالم ماندن در برابر بحران‌های پیچیده چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب می‌گذرد عنوان کرد و افزود: ایران امروز علیرغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها و دسیسه‌چینی دشمنان علیه این انقلاب و نظام در اوج قدرت و عزت قرار دارد.

وی با بیان اینکه افول دشمنان از دیگر نقاط امیدبخش انقلاب و نظام است، گفت: امروز شاهد افول و زوال استکبار جهانی در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

این پژوهشگر حوزه تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌های بیشمار کشور از دیگر نقاط امیدبخش جمهوری اسلامی ایران است که باید از آن‌ها به‌ویژه نیروی انسانی و منابع طبیعی برای حل مشکلات کشور به‌درستی استفاده شود.

راجی تأکید کرد: توجه به تولید و رونق آن بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور را در حوزه اقتصادی حل می‌کند و این موضوعی است که مسئولان امر باید بیش‌ازپیش بدان توجه کنند.

این دیدار به همت فرماندهی سپاه ناحیه سمنان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

در این دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان و جمعی از کارکنان این یگان نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار