مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در بوشهر برگزار شد

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سال روز ورود امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ به میهن اسلامی با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولین در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۹۶۰
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم گفت: در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و حتّی در قبل از وقایع ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ گروه‌هایی انقلابی در کشور وجود داشتند امّا هیچ کدام از این گروه‌ها در جامعه آن روز نتوانستند جریان‌ساز شوند و تنها فردی که فریاد او در میان مردم پاسخ داده شد و مردم به آن لبیک گفتند فریاد و ندای امام خمینی (ره) بود.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در بوشهر برگزار شد

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در بوشهر برگزار شد

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: بیانیه‌ها، فریاد‌ها و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) بود که باعث شد مردم به خیابان‌ها بیایند و در واقع با حرکت ایشان بود که روحانیت وارد میدان شد و صف اوّل راهپیمایی‌ها را تشکیل داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با ورود به میدان به مردم انگیزه داد و باعث شد تا مردم با ندای مرجعیت به صورت یکپارچه به میدان بیایند تا جایی که اگر قداست مرجعیت و روحانیت نبود چه بسا مردم هرگز وارد این میدان نمی‌شدند.
امام جمعه موقت بوشهر یادآور شد: انگیزه حضور مردم آن زمان در صحنه انقلاب، انگیزه‌های اقتصادی و آب و نانشان نبود اگرچه در بدترین شرایط زندگی می‌کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام اذعان کرد: آن چه در میان مردم آن زمان رسوخ پیدا کرد مبارزه با ظلم و فساد خانواده شاهنشاهی بود به طوری که معتقد بودند فساد تمام جامعه را در بر گرفته است و نظام شاهنشاهی مروج فساد است.
حجت الاسلام دشتی افزود: مردم معتقد بودند لازم است با حاکمیت مرجعیت دینی در جامعه، یک نظام دینی داشته باشند تا بتوانند به وسیله آن به سعادت برسند و همین انگیزه دینی باعث شده بود تا مردم در میدان بمانند اگرچه به هیچ وجه در آن زمان، کسی معتقد نبود که شاه از کشور فرار می‌کند و نظام شاهنشاهی از بین می‌رود.
وی در ادامه به عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سه عامل مهم در دل کسانی وجود داشت که موفق شدند این انقلاب را به پیروزی برسانند که همه این عوامل از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مورد تهدید قرار گرفته است.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان بوشهر ولایت‌مداری را یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم امامی را در مقابل خود می‌دیدند که در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود سرشار از اخلاص بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مشاهده می‌کردند که حکومت، امام خمینی (ره) را تغییر نداده است و او حکومت و انقلاب را برای مردم می‌خواهد.
دشتی ادامه داد: مردم امامی را می‌دیدند که درد آن‌ها را درک می‌کرد به همین خاطر این موضوع سبب شده بود تا ولایت‌مدار باشند و جان خود را نیز برای امام بدهند.
وی آرمان‌گرایی را عامل دوم در پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: مردم آن زمان معتقد بودند فساد و تبعیض را در جامعه باید از بین ببرند و این در حالی بود که در همان زمان، کسانی بودند که معتقد بودند مبارزه با شاه، مشت به آهن کوبیدن است.
این مدرس حوزه علمیه انقلابی بودن را عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: آن زمان کسانی بودند که می‌ترسیدند و در خانه‌ها پنهان شده بودند، امّا جوانان انقلابی با جرأت در راهپیمایی حضور داشتند و مجسمه شاه را در نقاط مختلف کشور به پایین می‌کشیدند.
وی استمرار انقلاب اسلامی را وابسته به سه عامل ولایت‌مداری، آرمان‌گرایی و انقلابی بودن دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به خاطر تبلیغ مادی‌گری که در جامعه ما شد و سازش با ظالم در جامعه ما مصلحت‌اندیشی شد کسانی در مقابل ولایت‌مداری، شعار مردم‌گرایی را قرار دادند و فضای اجتماعی را طوری تغییر دادند که امروز لازم است ولایت فقیه را برای بعضی از افراد، ثابت کنیم.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر از ترویج «واقعیت‌گرایی» به جای «آرمان‌گرایی» انتقاد کرد و گفت: متأسفانه امروز در برابر آرمان‌گرایی، اصطلاح واقعیت‌گرایی را قرار داده‌اند و می‌گویند واقعیت امروز دنیا این است که آمریکا و اسرائیل با قدرت در جهان حضور دارند و ما باید در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم.
حجت الاسلام حسین دشتی افزود: در برابر عامل «انقلابی بودن» نیز موضوع «مصلحت» را به عنوان یک شعار آورده‌اند و در جا‌هایی که نیاز به اقدام انقلابی است معتقدند که باید مصلحت‌ها را در نظر گرفت.
وی در بخش پایانی سخان خود دستاورد‌های انقلاب اسلامی را بسیار زیاد و غیرقابل شمارش عنوان کرد و گفت: ما در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال کشورمان را حفظ کردیم و زیر بار هیچ کشور استکباری نرفتیم.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان بوشهر افزود: خودباوری امروز مردم ما ثمره انقلاب اسلامی است تا جایی که مردم و به ویژه جوانان احساس می‌کنند می‌توانند جامعه خود را مدیریت و هدایت کنند.
حجت الاسلام دشتی اضافه کرد: قدرت‌های دفاعی و پیشرفت‌های علمی ما در عرصه‌های مختلف در کنار مشارکت بالای سیاسی همگی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در بوشهر برگزار شد

دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی متعلق به تک تک افراد ملّت است و لازم است در این راستا دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تحت عنوان جهاد تبیین به نسل جدید منتقل کنیم.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن در بوشهر برگزار شد

تیمور یزدان شناس افزود: دشمنان انقلاب اسلامی امروز در عرصه‌های مختلف دست به سیاه‌نمایی علیه این انقلاب می‌زنند که ما نیز در مقابل وظیفه داریم دستاورد‌های انقلاب اسلامی را به خوبی در جامعه تبیین کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار