سردار زهرایی گفت: ۲۶۲۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زا با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو در سراسر کشور، بدون تصدی گری بسیج، سپاه و نهادها  کاملا به صورت مردم پایه به عنوان بازوی اجرایی و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی در قطبهای صنایع تبدیلی ایفای نقش می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۲۱۳۱
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد زهرایی در افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی طی سخنانی گفت: سازمان بسیج مستضعفین از چند سال گذشته موضوعی را تحت عنوان«قطب های صنایع تبدیلی» در دستور کار کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در این طرح محصولات مزیت دار منطقه ای در همه شهرستانها  مورد نظر قرار گرفته شده است، ادامه داد: تولید کنندگان این محصولات در تکمیل زنجیره ارزش، تامین، تولید، صنایع، بسته بندی، برندسازی و بازار یابی تحت بسیج به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر  قرار می گیرند.

سردار زهرایی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی جهت  صدور مجوزها و پروانه های بهداشتی، سیب سلامت و مجوزهای بهره برداری، مابین تولیدکنندگان عزیز در کارگاه اقتصاد مقاومتی و دولت و نهادهای صدور مجوز قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: سازمان بسیج سازندگی همچنین در زمینه های آموزش های اولیه مهارت آموزی و  اعطای تسهیلات کم بهره برای تولید کنندگان شکل پشتیبانی و حمایتی پیدا می کند.

وی از شناسایی ۴۳۵ محصول قطب های صنایع تبدیلی در کشور خبرداد و گفت: بازوی قطب های صنایع تبدیلی صندوق های قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا هستند که در شهرستان های مختلف  با هسته های جهادی در زنجیره ارزش کار خود را پیش می برند.

سردار زهرایی تصریح کرد:   ۲۶۲۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زا با  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو در سراسر کشور، بدون تصدی گری بسیج، سپاه و نهادها  کاملا به صورت مردم پایه به عنوان بازوی اجرایی و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی در قطبهای صنایع تبدیلی ایفای نقش می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی  با بیان اینکه شاهد برگزاری چند صد نمایشگاه محلی، منطقه ای و استانی بوده ایم، افزود: امروز   به مناسبت دهه فجر نمایشگاه ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سطح کشوری در پایتخت برپا شده که این نمایشگاه تا بیست و پنجم این ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی  از اهداف برگزاری این جنس از نمایشگاه ها ارتباط بین سرخوشه های قطب های صنایع تبدیلی، موفق‌ترین های اقتصاد مقاومتی، صندوق های قرض الحسنه، دستگاههای اجرایی، سرمایه گذاران و  اصناف است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: این ارتباط جهت تسهیل کارهای تولیدکنندگان مثل تهیه مجوز و ترغیب و تشویق سایرین برای به عرصه آمدن است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: انتقال تجربه بین سرخوشه ها و کارگاه های اقتصادی مقاومتی در استانها یکی از اهداف دیگر ما از برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده بتوانیم به صورت هوشمند و ساماندهی شده از این عزیزان حمایت کنیم، یادآور شد: بسیج سازندگی سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی را برای متقاضیان ایجاد کارگاه و حلقه های زنجیری ارزش راه اندازی کرده است.

هدف نمایشگاه انتقال تجربه استان ها بین کارگاه های اقتصادی است

سردار زهرایی افزود: امیدواریم که  با یک کار منسجم، بدون تصدی گری و تکیه بر مردم و پای کار آوردن وزارتخانه‌ها و نهادهای متولی، بتوانیم نقش خودمان را در جنگ تمام عیار اقتصادی به عنوان پشتیبانی کننده از افسران و سرداران جنگ اقتصادی که همان تولید کنندگان هستند را  ایفا کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی  با بیان اینکه  با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید نقش خود را در جنگ تمام عیار اقتصادی ایفا کنیم، مطرح کرد: از همه عزیزان  در وزارتخانه ها، اصناف، بازاریان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان دعوت می‌کنیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند تا بتوانند در رفع مشکلات تولیدکنندگان کمک کنند.

ارسال نظرات